31 augustus 2013

Dag 56, 31 aug, Saint-Astier, 28km (1288km)

Na een ontbijt ben ik eerst brood gaan halen. Daarna weer op pad. Weer was het een mooi stuk met veel bos. De route volgt een heel stuk een GR route. Die zijn wel wat langer maar wel mooier. 

Ik liep door leuke kleine dorpjes en het lijkt wel of alles er hier vriendelijker uitziet dan het vorige stuk. Je ziet hier dan ook een stuk meer caravans. 

Even later als ik zit te pauzeren, krijg ik een sms van Bert dat ie de verkeerde route heeft genomen ( richting Bergerac). Die zie ik dus op z'n vroegst weer over 3 of 4 dagen. 
Ik loop weer verder en op een gegeven moment verstap ik me op de rand van het asfalt. Het kraakte gewoon en ik moest even op m'n tanden bijten. Nadat ik even had gezeten, dacht ik dat m'n tocht hier zou eindigen...in the middle of niks...
Voorzichtig heb ik m'n schoen uitgetrokken en heb ik even nagedacht wat ik moest doen. De route was nog zo'n 12km. Ik heb m'n rugzak geopend en m'n rolletje tape te voorschijn gehaald. Hoe zat dat ook al weer....een enkel tapen doe je gelukkig ook niet elke dag. Het belangrijkste was dat ie stabiel was en dat ik er weer op kon staan. Het is gelukt, en voorzichtig ben ik verder gelopen. Na zo'n 2km kwam ik in een dorpje en ik zag een rotonde. Even heb ik de borden gecheckt met m'n kaart en ik kon gelukkig zo'n 3km afsnijden. Nog even een telefoontje naar Dees en naar huis en de tanden op elkaar en gaan. Nadat ik had gezeten werd het niet beter en ik ben in 1x door gelopen naar Saint-Astier. 

Ja dit is niet Dover in Engeland maar Saint-Astier! Wat was ik blij toen ik het dorp in liep. Nog even naar de kerk en kijken of er een pelgrim opvang was maar helaas. 



Toen ben ik naar de camping doorgelopen, ik hoop dat ik een beetje m'n tent uit kan. 
Ik weet dat het misschien niet helemaal zit zoals het hoort, maar deze tape heeft me toch de laatste ruim 7km door geholpen! Gelukkig kan ik vanavond op de camping eten en hoef ik niet meer naar het dorp te lopen. 

8 opmerkingen:

  1. Wat een pech Twan. Hopelijk gaat het snel weer beter. Leuk om je te volgen. Petje af! Sterkte met je voet. Piet en Nel Vijgenboom

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Da's balen! Doe het rustig aan en heel veel sterkte!
    Liefs, Mariëlle & Moniek

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Doe rustig aan twan je hebt tenslotte nog vier maanden

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hi Twan,

    Das heel erg balen.....doe rustig aan,kan er niet ff een dokter naar kijken?...veel sterkte !!

    Joske en Ruud

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Twan,
    Wat jammer...het ongeluk zit in een klein hoekske. Hopelijk valt het mee. Het intapen was heel goed(volgens dokter Joop) Als het een ernstige verstuiking is, moet je binnen 3 dagen naar een dokter. En RUST is natuurlijk heel goed. Veel sterkte. groetjes, Joop en Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi twan niet leuk dat je voet verstikte kan hè ff niet opletten komt wel goed weer je hebt het keurig geteept ff ontzien en het is over iets verekt dus,ik wens je daarmee veel succes en met verder lopen ook tot ziens op de volgende blog (wel leuk om dat mee te lopen dat end) Marianne en Harry.....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Twan

    Hoe is het met je?? Ben je nog op de Camino?
    Ik hoop het wel voor je!!

    Groetjes Josefine

    BeantwoordenVerwijderen