25 augustus 2013

Dag 46, 21 aug, Marsac, 31km, (1052km)

Gisteravond is het toch nog leuk geworden! Ik lag een dutje te doen in m'n tentje, hoor ik ineens, he Twan!! Staat daar onze Bert met Andrea uit Amsterdam. En even later komt er ook nog een fietster bij (haar naam is me even ontschoten). Nadat iedereen z'n tent had opgezet, zijn we naar het restaurant gegaan dat om 19:00 open was. Konden we toch nog warm eten. 

Jammer dan, we waren met te weinig mensen en om 19:15 deden ze de rolluiken dicht en waren we niet meer welkom. We konden er nog net een paar biertjes in een plastic bekertje uitpersen maar dat was dan ook alles. Dus....koud eten. 

Toen zei de fietster, ik kan wel even naar de stad rijden om wat pizza's te halen. Nou dat was geweldig en voor we het wisten was ze terug met 4 verschillende pizza's en een fles rose 
We hebben om dit alles gelukkig heel hard kunnen lachen en voor we het wisten was het 22:30. Zo laat heb ik nog niet op bed gelegen sinds ik weg ben. 

Deze morgen ben ik dan ook een uurtje langer blijven liggen. Ik had besloten om gewoon de route te lopen ook al had ik met Bert afgesproken om een heel stuk af te snijden. Ik was het asfalt een beetje beu. Bert besloot om ook die route te volgen en we zijn samen vertrokken. 

Na zo'n 3 kwartier moest ik stoppen. Ik had vandaag geen fruit bij me voor ontbijt onderweg en ik moest wat eten. Bert liep door en ik heb even lekker gezeten met een stokbrood met pate. Toen ik klaar was kwam daar onze Roermonder Eduward aan. Hij is een stuk mee gelopen maar dat ging niet lekker. Hij liep steeds voor m'n voeten en veel te dicht op me dus ik heb er wat van gezegd en hij besloot om zich te laten afzakken. 
Dat ging een stuk beter. Een heel stuk heb ik heerlijk alleen gelopen na een wat langere pauze (en omdat hij energierepen op had) haalde Bert me weer in. We liepen samen verder maar het werd echt warm en op een gegeven moment moest ik echt even rusten. M'n voeten wilde niet meer. Bert liep door en ik zou hem in het volgende dorp wel zien, we zouden daar een biertje drinken. 







Het was een gezellig plaatsje en de salade met geitenkaas en het biertje smaakte heerlijk. Hierna was het nog zo'n 6km en die waren warm. Het was intussen half 4 en we moesten nog brood voor vanavond halen want op de camping is niks. Het was wel een heel mooi stuk door de bossen. Dat was ook lekkerder dan constant die zon op je kop. 



Eindelijk waren we bij het kerkje. We hebben daar even zitten afkoelen voordat we de laatste kilometer naar de camping liepen. Die camping was leeg. Wij zijn de enige gasten dus ook de douche alleen. En vannacht geen andere snurkers om ons heen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten