8 augustus 2013

Dag 33, 8 aug, St-Germain-des-Bois, 24km (730km)

,,",, Toen zij uit Vezelay vertrokken",,"....
 
Het was nog donker toen ik vanmorgen uit Vezelay vertrok. Henk hing nog uit het raam om me uit te zwaaien. Toch was het al 6:15. Net voordat ik het bos in liep had ik nog even een mooi uitzicht op de kathedraal. 

Het was koud en er hing een behoorlijke wolkenlucht, het dreigde te gaan regenen dus ik had m'n poncho bij de hand. 
Gelukkig stond er in het bos geen wind wat het wat aangenamer maakte. Maar de paadjes werden er soms ook al had ik dat wel verwacht niet echt breder op. 
Door de regen van de afgelopen dagen was de weg behoorlijk modderig op sommige plekken, en kon ik zien dat ik niet alleen was in dit donkere bos. 

Veel voet en wroet sporen van zwijnen. Maar door de modder ook weinig plekjes om even te pauzeren. De weg aanwijzingen zijn nu ook anders geworden. Niet meer de GR- en de regionale paden maar een echte "compostella" aanduiding. 

En ik moet zeggen er stonden er genoeg. Het was goed mogelijk om zonder kaart of routeboek te lopen. Dit heb ik natuurlijk niet gedaan want ik wil wel weten waar ik zit. 
Eenmaal buiten het bos kon ik weer genieten van de mooie uitzichten. 

Doordat het zo fris was en er zo weinig rustplek was schoot ik goed op en kwam ik al heel vroeg bij m'n slaapplek. 
Een groot huis VOL met Nederlanders die bijna allemaal bezig zijn met het onderhouden van het huis, en er schijnen ook nog en paar pelgrims te komen vandaag. Het was wel iets boven budget maar omdat er geen bedden meer vrij waren en ik op m'n eigen bedje slaap kon er wat van de prijs af. Ik kan wel mee eten. 

Na een lekkere douche en wat eten eerst de route voor morgen even uitzoeken en dan..... Lekker rustig, toch een halve rustdag.... Nou bijna. Ik kan de prijs naar beneden brengen door de aanhanger te laden. Daarna liep ik even rond, blijkt dit een oude watermolen te zijn. 




Als ik terug kom van m'n rondje vraagt er een, heb je nog was? Dus ik heb meteen ALLES laten wassen!! Het was ook wel nodig want de vliegen zaten liever bij de koeien dan bij mij.





3 opmerkingen:

  1. Hallo Twan,

    Gelukkig heb je weer de dagen bijgewerkt. Ik kijk iedere dag uit naar je verslagen, zelfs als ik een aantal dagen moet wachten. Dan heb je meer te lezen als je weer je tekst en foto's plaatst.

    Wat een avontuur! Niet iedere dag even gemakkelijk, regen en modder, brandende zon en droog brood... Je houdt vol! Ik ben zo trots! En wat een mooie verhalen, van vriendelijke mensen, mooie routes, St. Antonius beelden, gastvrijheid en hulpvaardigheid. Het bestaat nog steeds :-)
    En die foto's geven me het gevoel dat je me laat meelopen. Dankjewel en tot morgen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Twan, Gefeliciteerd je eerste maand zit erop!! Je hebt al zoveel beleefd en doorstaan, zon en regen,warm en kou,pijnlijke voeten en een vervelende knie,voor en tegenspoed en je loopt nog steeds. Petje af hoor !! Wat kan een mens een boel verdragen als hij graag wil vind je niet? Daar gaat het rare mannetje met zijn rugzak en zijn hoedje, vol goede moed loopt Swiebertje zijn tweede maand in over velden en wegen.....Veel sterkte, alle goeds toegewenst en moge alles wat je maar nodig hebt je gegeven zijn!
    Daar gaat Swiebertje,haha,zet um op Twan !!
    Ruud en Jozé

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi twan leuke tocht mooie foto,s zeker weten ik stuurde vandaag al wat maar er ging wat mis dacht ik dus even kort nog wat goeie reis verder en hou je haaks groetjes Harry en Marianne.

    BeantwoordenVerwijderen