12 augustus 2013

Dag 36, 11 aug, Baugy, 27km (814km)

Het was weer fris vanmorgen, heerlijk om met m'n windjack aan te beginnen. Het zou een warme dag worden. 
De route vandaag zou 30km zijn maar daar had ik niet zo'n zin in. Ik had geluk dat het zondag was zodat ik de eerste 1,5uur over de N151 kon lopen waardoor ik al een heel stuk afsneed. Normaal is dit een drukke weg en kan dit echt niet maar op zondag morgen....
Het was wel wat saai lopen en de onverharde paden zijn wel beter voor m'n voeten maar dit schiet wel lekker op. 
Het uitzicht en de zonsopkomst blijven onveranderd mooi. 
Toen ik dan eindelijk een pauze had zaten zelfs de zwaluwen een liedje voor me te zingen. Het leek wel of ze de melodie wilde opschrijven...

Onderweg is het ontzettend stil. Je ziet werkelijk niemand op straat. Alles is potdicht. Gelukkig vond ik nog wel een bakkertje zodat ik nog even een vers brood kon kopen. 


Vanmiddag werd het snel warm in de zon. Gelukkig zijn de meeste velden wel gemaaid en kan de wind er makkelijk over waaien. Rond de middag vond ik een stapel strobalen waar ik heerlijk uit de zon kon zitten om m'n brood te eten. Toen ik dat op had ben ik er even bij gaan liggen en zo'n 1,5uur later werd ik wakker. 
Gelukkig had ik nog maar zo'n 5km te gaan en was ik nog mooi op tijd bij de refugio om even m'n was te doen en die ook nog te laten drogen. De ontvangst was weer geweldig. De deur was dicht en er hing een telefoonnummer op. Ikke gebeld en verteld wie en wat ik was en na korte tijd kwam er een man met een sleutel en een stempeldoos (voor in m'n credencial)
Toen ik vroeg wat de prijs was wees hij op een klein blikje en zei doe er maar in wat je er voor over hebt. Even later vroeg hij wat ik aan eten bij me had. Ik liet hem m'n pain zie. En vertelde dat ik ook nog honing en worst had, maar dat vond hij maar niks. Vanavond komt mijn vrouw je wel wat eten brengen. 
Ik blijf me verbazen over de gastvrijheid van sommige mensen. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten