28 augustus 2013

Dag 53, 28 aug, Thiviers, 22km (1212km)

Gisteren bleek na wat smsjes dat Andrea ook nog zou komen naar de camping. Dan zijn de 3 musketiers weer bij elkaar. Bert en ik hadden een menu besteld ( eend met friet) voor 20:00. Rond een uur of 4 kregen we een sms van Andrea dat ze slecht nieuws had gehad. Haar neef Daan (41) was plotseling overleden. Dat is een bericht dat ook bij ons stevig aan kwam. Ze besloot om even wat langer te blijven waar ze was en dan alsnog door te lopen naar de camping. We hebben de camping ingelicht dat ze nog kwam en dat ze ook nog moest eten. Om 20:00 kwam ze aanlopen na een tocht van ruim 31km. Nadat we met z'n 3en hebben gegeten en een borreltje hebben gedronken was het een uur of 21:30. Ze had haar tent nog niet staan en mocht gelukkig in de bibliotheek van de camping (een groot tuinhuisje).

 Bert en ik hebben onze tent nog afgebroken en zijn met onze matjes op de grond gaan liggen. 

Vanmorgen waren we rond een uur of 8 wakker. Ik was de eerste die helemaal gepakt had en ben gaan lopen. Eerst nog even een vers brood halen en dan op pad. 
Vandaag heb ik het lekker rustig aan gedaan en ik heb bijna elke 3 kwartier gerust. De route had weer een paar mooie stukjes over onverharde paden, dat loopt toch wel het fijnste. 




Natuurlijk zal ik er ook een paar uitzichten bij doen zodat je ziet door wat voor een prachtige streek ik nu loop (de Dordogne)


Uiteindelijk zit ik in dit plaatsje op de camping. Ik ben er nog niet geweest want de camping ligt buiten de stad. Ook morgen loop ik er omheen denk ik. Elke kilometer is er een ;)


Na m'n wasje en m'n 1e biertje komen er weer 2 aan gewandeld. Weer staan we met z'n 3en op 1 plekje. Het avondeten is ook al geregeld. Een heerlijke salade met de broodnodige viramines. 


Nu nog een biertje in de bar en morgen gelukkig niet zo ver!

2 opmerkingen:

  1. Hey Twan,
    Gaat lekker man, je bent op de helft.
    Wel leuk als je af en toe eens samen kan lopen!
    Ik vind het ook super leuk om jouw blog bij te houden, mooie ervaring voor je allemaal!
    Zet hem op en geniet ervan,

    Groeten Jaco

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Valt me wel op dat jij op deze tocht meer bier drinkt dan ik in een heel jaar! :) Geniet ervan!!! Het is je gegund.
    Michiel

    BeantwoordenVerwijderen