13 augustus 2013

Dag 38, 13 aug, Bourges, 0km

Nou....van wandelen komt vandaag niks. Om 3:30 werd ik wakker en moest ik naar de wc. Op zich niet zo erg, maar daarna kon ik niet meer in slaap komen. Ik had last van m'n rug en lag maar wat te draaien. Later kreeg ik ook buikpijn en ik kom niet meer blijven liggen. Om een uur of 5 ben ik naast m'n bed gaan staan, dat verlichte nog een beetje. Ik was onrustig en kon niet in 1 houding blijven. 

Ik was blij dat het 6:00 werd en iedereen opstond. Nadat ik vertelde wat ik had, zei Claude meteen, dat is een niersteen, en helaas bleek dat ze gelijk had. Ik had het even opgezocht op internet en toen ik aan alle verschijnselen voldeed besloot ik dat ik maar naar een dokter moest. 

De dokter werd een ziekenhuis. Bloed prikken,potje plassen, infuus, een echo maken....

En daar lig je dan. Op de gang van een EHBO afdeling in afwachting van wat gaat komen. Ik moet zeggen dat ik liever m'n schoenen was gaan inlopen. 
Het duurde lang, ze zijn hier bang van alles wat geen Frans spreekt. Ik heb me een paar keer opgedrongen voordat ik aan de beurt was, ze waren me zogenaamd vergeten.....

Nou, ik ben in ieder geval niet zwanger. 

Nadat ik klaar was heeft Claude me weer opgehaald en stond er een bord eten voor me klaar. Straks nog even medicatie halen en dan hoop ik dat ik er morgen weer tegen kan. We zullen zien....

Omdat ik vandaag toch de hele dag in Bourges was ben ik nog maar even door de stad gelopen. Best een leuke stad met een paar leuke terrasjes. 




Natuurlijk ben ik even zonder rugzak door de kathedraal gelopen. 

Dit is de plek waar ik 2 nachten verblijf. Zeer vriendelijke mensen die met liefde voor andere mensen klaar staan. 




4 opmerkingen:

  1. Hi Twan. Wat een lieve mensen kom je toch tegen. Hoop dat het goed gaat met je gezondheid. Petje af voor de weg die je al afgelegd hebt. Gr. Maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van die niersteen moet je maar snel afscheid nemen, dat is teveel extra gewicht om mee te schouwen. Maar een extra dagje rust is voor de voetjes niet zo erg. Mooie nieuwe stappers heb je.
    Petje af voor de tocht die je al gemaakt hebt, het is met de auto al een flinke afstand. Sterkte met je "gast".

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Twan,
    Balen zeg van die niersteen. Hopen dat je er niet teveel last van krijgt en dat je je mooie tocht "normaal" kan voortzetten. Superleuk om iedere keer je reisverslag te lezen.
    groetjes
    Joop en jw

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Twan,
    Oei..even lastig met de niersteen, hopelijk wordt ie vanzelf afgevoerd( au..au.) of blijft ie rustig. Je zult ook wel het advies hebben gekregen om veel water te drinken!
    Hoop toch dat je door kunt wandelen, prachtige stappers trouwens.
    Dat die je verder mogen dragen richting het einddoel.
    Hou je haaks en gun jezelf rust als je lijf erom vraagt.
    Houdoe,
    Jeanne en Bob

    BeantwoordenVerwijderen