25 augustus 2013

Dag 47, 22 aug, Le Dognon, 30km (1082km)

Toen ik vanmorgen al bepakt en bezakt klaar stond om te vertrekken werden de andere 2 net wakker. 

Ik heb eerst een ontbijtje genomen (oud stokbrood met honing) en ben op pad gegaan. Eerst maar even vers brood gehaald. Het was een mooie route vandaag met veel bos en allerlei ondergrond. Toen ik een uurtje onderweg was werd het tijd voor m'n eerste pauze. Naar een mooi plekje hoefde ik niet lang te zoeken want er stonden een paar stoeltjes voor me klaar in de berm. 
Het was een gemoedelijk straatje met een paar leuke huisjes. Een vrouwtje kwam buiten en begon een praatje. Ik verstond haar niet goed maar ze wees maar naar boven en lachte wat. Later wist ik wel waarom.....  De weg ging met een keien pad steil omhoog na de volgende bocht, en dat had ik natuurlijk nog niet gezien. 
Zo ging het de hele dag door. Op en neer over gras, steen en weet ik wat. Soms kwam ik ineens op de mooiste plekjes. 


In een van de dorpjes kwam ik Eduard weer tegen, ik heb hem vriendelijk begroet en ben snel door gelopen. Ook onze franstalige Belg ben ik een paar keer tegen gekomen. Verder was ik de hele dag alleen. Toen ik in Chatelus-le-Marcheix kwam, heb ik wat overbodige bagage terug naar huis gestuurd. Oa m'n kookspullen en m'n GPS. Alles bij elkaar toch denk ik wel een halve kilo. M'n rugzak zat heerlijk!!!
Het was een hele tippel en gelukkig was ik net op tijd bij een winkeltje om een grapefruit te kopen. De rest van het fruit was op. Nog zo'n 9km en ik ben in Les Billanges en ik kan m'n tentje opzetten.
JAJA DAT HAD JE GEDACHT!!!! 
Denk je na 25km berg op en af je tentje op te kunnen zetten, is de camping weg. Na een paar keer te hebben gevraagd besloot ik om maar door te lopen naar de volgende camping. Gelukkig was die maar 5km verder maar je moet er wel naar toe. Net daarvoor was ik per toeval een rijdende slager tegen gekomen en ik had daar wat ham en bananen ( ja die heeft de slager hier ) gekocht. De laatste 5 gingen eigenlijk best goed. Ik was wel heel blij dat ik dat pakketje naar huis heb gestuurd. Die  paar dingen en een flesje water minder en wat extra koffie en thee die ik al vanaf huis mee zeul is toch wel een hele last minder. Nu ben ik weer geinstalleerd en gewassen en kan ik er weer tegen. Morgen NIET zo ver!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten