25 augustus 2013

Dag 50, 25 aug, Flavignac, 28km (1152km)

Heerlijk heb ik geslapen vannacht. Om 20:00 lag ik al op bed. Het eten stond al op tafel en ik hoefde zo maar aan te schuiven voor ontbijt. 

Het was wel weer even lopen voordat ik uit de stad was. Pas toen ik het centrum uit liep stond de weg weer goed aangegeven. Dat was trouwens de hele dag zo. Gelukkig maar want om 10:30 begon het flink te regenen. 

Nadat ik de stad uit was werd het weer mooi. Ik hou toch meer van het open veld en de bossen dan van die steden met hun mensen die je vreemd aankijken als je ze groet. 


Op een gegeven moment liep ik Aixe-sur-Vienne binnen. Een leuk plaatsje en ik wilde even rusten bij het kerkje. 


Toen ik naar binnen wilde lopen werd ik begroet door een oudere dame. Wilt u misschien een stempel? Natuurlijk. Zeker als het zo lief wordt gevraagd. Ze wees me op de Jacobs schelpen aan een pilaar en vroeg of ik m'n water nog wilde bijvullen. 

Toen ik naar buiten liep moest ik snel weer terug want het was inmiddels flink gaan regenen. Dus, de regenhoes om de rugzak en de poncho aan. Natuurlijk was ik de rest (een extra laagje en m'n regen rok) vergeten uit m'n rugzak te halen. Ik ben maar gaan lopen. Na een uur of 1,5 wilde ik rusten en vond ik een garage zonder deur...maar met een paar stoelen. Hier kon ik mooi nog even wat eten. 
Hierna moest ik nog 12km. Maar ik ben niks meer tegen gekomen en dus heb ik dat in 1 ruk gelopen. Ongeveer 3,5uur aan een stuk. Het water stond weer tot aan de rand van m'n schoenen en m'n broekspijpen had ik nog wat verder opgerold om ze droog te houden ook al heeft dat uiteindelijk niks geholpen. Ik kwam nog langs een kasteeltje, (dan nog zo'n 7km) nog even snel een foto...
Koude. Nat kwam ik om ongeveer 14:00 in het dorp aan. Gelukkig was de kerk open en kon ik daar even op adem komen. Naast de kerk stond een bordje met bar. Ik daar naar toe om te vragen of ze een plekje wisten voor de nacht. Er werd voor me gebeld en na een warme chocomelk kon ik onder een hete douche om wat op te warmen. 

Nu zit ik met nog een koppel uit Belgie in een gite. Er staat nog wat eten en de epicery (kruidenier) gaat open als we op nr 3 aanbellen. Kunnen we ook wat eten kopen voor morgen. 

2 opmerkingen:

  1. Hoi Twan,
    We zijn erg benieuwd hoe je regenrok eruit ziet...Wil je 'm eens showen???
    groetjes, Joop en Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Twan, Joop en Inge,

    Kijk dat wilde ik ook vragen. Wil je iemand vragen om een foto van jou in regenrok te maken? Het hoeft niet perse te regenen hoor...
    Groetjes, Marion en Sybo

    BeantwoordenVerwijderen