5 augustus 2013

Dag 30, 5 aug, Accolay, 26km (672km)

Het was een lange warme dag vandaag. Ik was mooi op tijd weg en de temperatuur was goed. Al snel had ik de route weer opgepikt en liep ik weer tussen de wijngaarden van Chablis.

Wat was ik blij toen ik daar uit was zeg! Niet omdat je in een wijngaard alleen maar omhoog of omlaag kunt lopen, maar vandaag was de dag om de druiven te spuiten. Wat een lucht!!!
Eerst dacht ik nog wat een raar luchtje, maar op sommige momenten, als de wind een beetje verkeerd stond, was het echt smerig. Aan alle kanten waren ze bezig.

Best jammer want het is echt een mooi stuk om door te wandelen.

Na het volgende dorpje kwam ik langs een "onze lieve vrouwen kerk" die prachtig boven op een berg stond. Midden in de wijngaarden, een stukje van het dorp.


Hierna werden de vlaktes kaler. Hier en daar stond er nog wat graan dat ik kon snoepen, maar het meeste was al gemaaid.
Naar mate de zon hoger kwam begon hij ook meer te branden en ik heb bijna elk plekje schaduw dat ik kon vinden benut om even een pauze te nemen.


Ik voelde me soms net Zwiebertje als ik daar zo langs de kant van het pad in het hoge gras lag. Het is wel heerlijk om zo simpel te leven. Goed.....soms moet je even op je tanden bijten aan het eind van de dag, maar het simpele onderweg is toch wel heel apart. Gewoon lopen.....en als je moe wordt of honger krijgt gooi je je knapzak in de berm en ga je zitten en kijkt wat je nog bij je hebt. En als je geluk hebt is dat iets meer dan droog brood....

'S middags begon het wel heel warm te worden maar ik wilde niet te laat op de camping aankomen Dan heb ik voordat ik ga slapen al lekker gerust. Ik was dan ook blij dat ik het 1 na laatste dorpje zag opdoemen. 

Hier kon ik nog even water tanken voor de laatste 3 km. En dat bleek nodig!!! STEIL omhoog en weer STEIL naar beneden. De laatste 800m waren de enige vlakke meters die ik vandaag heb gelopen. Maar ik ben er. In Accolay. Hier is de kunst die aan het begin van het dorp staat.
Na terugkomst van de wifi zou ik m'n brinta gaan klaarmaken voor vanavond. Toen ik bij de tent kwam zat daar Henk al bij de buren( Loes en Piet uit Zevenbergen ) en kregen we een heerlijk bordje eten aangeboden. Toen het begon te onweren hebben we mogen schuilen onder de luifel onder het genot van een heerlijk wijntje. Wat een gastvrijheid weer!!!



3 opmerkingen:

  1. Gaat lekker Twan, die moeilijke stukken zorgen voor de mega voldoening als je straks weer een van je doelen bereikt. Handig dat je zo goed bent met je Fototoestel zodat we kunnen genieten van de mooie zaken die je tegenkomt.
    Ga zo door! tot in Santiago.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. we hebben zonet je blog weer gelezen bij het bureau de tourisme in Chablis. Succes, hou je taai, geniet en we blijven je volgen. groetjes Joop en Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik had je een paar dagen gemist, Twan, maar nu heb ik je vanaf dag 25 weer bij gelezen.
    Het gaat goed en we genieten van de mooie foto's en verhalen.
    en nu zit je midden in de streek met z'n heerlijke wijnen.( lekker na een warme, zware dag).
    Je zult soms wel afzien, maar de prachtige natuur, de gezellige mensen en het zomaar alles op je af laten komen brengt je naar je doel!!
    Toy, toy, hou je haaks en goede loopdagen,
    Groetjes,Jeanne en Bob

    BeantwoordenVerwijderen