20 augustus 2013

Dag 45, 20 aug, La Souterraine, 28km (1024km)

Vanmorgen was ik om 6:00 op maar de te t was nat dus het duurde wat langer voordat ik weg kon. Het eerste stuk heb ik over de route gelopen maar zo gauw ik de D72 op kon heb ik die gevolgd dat scheelde ongeveer 5km. 

De wolken hingen nog laag en de zon kleurde alles mooi oranje. 

Verder was het eigenlijk gewoon een lange tocht vandaag met heel veel asfalt. 

In de dorpjes die ik onderweg tegen kwam ben ik wel een paar keer in een kerkje geweest. Meestal zijn die dicht maar vandaag had ik geluk. 
Toen ik bij dit kerkje was, in La Chapelle Baloue, was ook mojn water op en ik kon nergens een kraantje vinden. Toen zag ik bij een groot huis de poort open staan. 
Dus ik daar naar binnen. Zie ik door een open deur een mevrouw door een andere deur gaan. Dus ik begroete haar en vroeg vriendelijk of ze voor mij wat water had. Maar natuurlijk! Geen probleem, kom binnen, wilt u een bakje koffie? ( en dat allemaal op z'n Frans natuurlijk ;) nou dat liet ik me natuurlijk geen 2x zeggen. Ik naar binnen en m'n rugzak af, zit nog de hele keukentafel vol met mensen die nog aan een laat ontbijt (of een vroege lunch) zaten. Dus ik schuif aan en we kletsen wat (gelukkig op z'n engels anders ben ik zo uit geluld). Als de koffie op is word het weer tijd om verder te gaan, ik moet er immers nog zo'n 18 hobbelen. Voor ik weg ga krijg ik nog een postkaart van het huis. 
Rechts boven het kerkje is de poort...

Nou, ik kan er weer even tegen en begin aan de laatste 18. 
Net voor het volgende dorpje kom ik een wandelaar tegen met een grote rugzak. Ik vraag hem, Compostella?? Ja, is het antwoord, dus ik wijs hem er op dat ie dan de verkeerde kant op loopt. Dat klopt, ik ben onderweg naar huis, is het antwoord. Het is een Duitser die al in Spanje is geweest en onderweg is naar huis. Hij was in februarie vertrokken!

Even later kom ik in het dorpje aan. 



Daar kom ik nog een pelgrim tegen die net een foto van de kerk staat te maken. Het is een Limburger uit Roermond. We hebben even bij een barretje wat gedronken en ik ben alleen verder gelopen. Nog zo'n 9km. Het lijkt wel of die laatste steeds langer worden. De weg word heet en m'n voeten gaan branden. Na 4 km kom ik in een dorp waar een winkel is en ik besluit om maar wat extra eten te kopen. Je weet nooit waar je terecht komt en met honger naar bed is niks. Nou, m'n voorgevoel was goed. 
Eindelijk kwam ik bij de camping. Op het eerste gezicht dacht ik ik zit goed maar dat voel een beetje tegen. Ik had wel plek maar de bar en restaurant waren dicht. Dit is weer heel wat anders dan de Nederlandse kamping waar ik gisteren op stond. Gastvrijheid nul. Maar goed, ik doe m'n ding en morgen ben ik toch weer verder. 

1 opmerking:

  1. Goedemorgen Twan,

    Ik heb La Soutteraine even opgezocht, wat ben je al ver! Ik ben benieuwd of je door het Nationale Park dat achter Limoges ligt loopt.
    Ik heb zelf het gevoel dat je nog steeds in de buurt bent. Dat komt natuurlijk omdat je nog steeds in het Nederlands schrijft. Voor jou is dat natuurlijk anders. Jij kunt alleen nog Nederlands praten als je Bert of een andere Nederlandse loper tegen komt. Je Frans gaat zo wel goed vooruit!
    Overigens, voor bramen hoef je natuurlijk niet naar Frankrijk, die zijn hier ook rijp.Ook de heide bloeiet, dus de natuur is weer prachtig. Ik zie dat ook op jou foto's. De foto's van de kanaaltjes zorgen bij mij voor vakantiegevoel...
    Blijf plezier maken! Groetjes, ook van Sybo, Marion

    BeantwoordenVerwijderen