25 augustus 2013

Dag 49, 24 aug, Limoges, 22km (1124km)

Oei dat deed pijn vanmorgen! Wat had ik een houten kop, maar het was wel gezellig gisteravond. Even heb ik getwijfeld om vandaag een rustdag in te lassen maar na een heerlijk eitje, gebakken door Bert, besloot ik om toch maar te vertrekken. 

Dus...afscheid genomen van Andrea en de deur uit. Bert is het eerste stuk nog mee gelopen later zou hij onder Limoges door lopen. 
 

St-Leonard is toch wel een leuk stadje. Toen we er eenmaal uit waren ging het pad ineens steil omhoog. 

Het was weer een mooi stuk met mooie vergezichten. 

Ik was toch wel blij dat ik was vertrokken want in de frisse lucht knapte ik snel weer wat op. Onderweg was ook vandaag weer genoeg te eten. 
Na een paar kilometer werd het tijd om ook van Bert weer afscheid te nemen. Maar ik hoop dat we elkaar over een paar dagen weer ergens treffen.  
Het lopen ging vandaag lekker. Ik was om 11:00 vertrokken en na 22km stond ik om 16:30 in de kathedraal van Limoges. 
Daar heb ik even een stempel gehaald en gevraagd of ze een plekje wisten om vannacht te slapen. Door de rose gisteren had ik me totaal niet voorbereid en was ik vanmorgen maar gewoon vertrokken.  


Nadat ik de stempel had werd me de weg naar het adres gewezen. Het is naast de kathedraal bij de "Soeurs Francicains" oftewel de nonnen. Ik werd er hartelijk ontvangen en eenmaal binnen bleek dat de Fransman van gisteren er ook al was. Het feestje was hem toch niet helemaal ontgaan en hij keek dan ook vreemd dat ik daar stond. Ook Eduard was binnen. Je komt zo toch steeds weer dezelfde mensen tegen. 

2 opmerkingen:

  1. hoi Twan,

    Mooi om je hele reis Mee te kunnen maken via de blog. Gaat wel goed zo te lezen, veel succes met de rest van de route!

    Groet
    Eric

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Twan

    Leuk om je verhalen te lezen!! En nog leuker om te lezen hoe een plezier je hebt!!
    Ik zou zo weer op pad willen.

    Bon camino

    Groetjes Josefine van den Hoven

    BeantwoordenVerwijderen