25 augustus 2013

Dag 48, 23 aug, st-Leonard-de-Noblat, 20km, (1102km)


De wekker had ik uitgezet en om een uur of 8 werd ik wakker. M'n tent was zeiknat dus die moest ik eerst afdrogen (aan de binnenkant).  Ik heb vandaag m'n rugzak anders ingepakt. Onderop m'n zak met kleren, daarboven m'n toilettas en eetzak, daarboven m'n buideltje met paspoort ed, dan m'n tas dicht en m'n tent onder de klep zodat niks nat kan worden en ik hem makkelijk kan laten drogen onderweg. 

De andere 2 (Andrea en Bert) deden het vandaag ook rustig. Om een uur of 9:30 zijn we naar het restaurant gelopen en hebben daar tot wel 10:30 aan de koffie gezeten, daarna zijn we met z'n 3en vertrokken. 
Het begon meteen mooi met onverharde weg en we hebben het vandaag echt rustig aan gedaan. 


Na een tijdje wandelen kwamen we op een bosweg een soort altaar tegen met daarvoor en -na een paar spreuken tegen de boom gespijkerd. 
Na ongeveer een uur lopen kwamen we in een dorpje waar we boodschappen hebben gedaan

 en we hebben nog even doorgelopen voordat Andrea en ik hebben gerust en gegeten en onze tent in de zon hebben laten drogen. 
Bert is doorgelopen en die zagen we pas weer in St-Leonard-de-Noblat. 
Het was toch nog wel een stukje lopen maar met de mooie uitzichten maakt dat niet zoveel uit. 



Toen we bijna in St-Leonard waren kreeg ik een sms van Bert dat ie in een gite naast de kerk zat. Nadat we eerst boodschappen hebben gedaan voor het avondeten zijn we ook naar de gite gelopen. Andrea wilde eigenlijk kamperen maar na een biertje op een terras ging ze toch mee naar de "super luxe" gite. We zitten hier met nog een fransman en er is zelfs een bank om te relaxen.  We hebben nog een fles rose weg te werken en dan kunnen we naar bed :)
Eerst even rusten en met de voeten op de bank. 
Hier liggen voor ruim 3000km aan vermoeide voeten!!



Oh ja!! Ik heb sinds gisteren een nieuwe wandelstok!
Hij loopt geweldig. Dus deze blijft voorlopig :)
Dit zag ik nog 's avonds toen ik de 4e van de 5 flessen rose ging halen. We hebben met z'n3en een avondje doorgezakt omdat morgen onze wegen scheiden.

 Bert gaat een stuk via het zuiden van Limoges, en Andera heeft morgen een rustdag. Ik loop de route richting Limoges. Waar ik uitkom weet ik nog niet want op dit moment bonkt m'n hooft nog een beetje van de rose. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten