5 augustus 2013

Dag 27, 2 aug, Sommeval, 23km (593km)

Vandaag was ik weer vroeg uit de veren. Om 6:00 liep ik richting de poort, nadat ik eerst de sleutel door de brievenbus had gegooid. In een poep en een scheet zat ik weer op de route. 

Dit is Troyes in de morgen.


Het ging eigenlijk heel lekker vanmorgen, totdat ik tot de ontdekking kwam dat ik in het bos een afslag had gemist.
Ik kwam tussen de bomen uit en zag in de verte Troyes weer liggen. Dat was eigenlijk niet helemaal de bedoeling!
Een stukje verder bleek dat ik richting Bouilly aan het lopen was. Dat ligt ongeveer 3km uit de route. Dat is ook het dorp waar Inge en Joop vanavond overnachten. Ik besloot om niet om te draaien maar over de weg naar Sommeval te lopen.


 Dat was een pittige klim in de hitte. Onderweg heb ik nog een paar keer water bij kunnen tappen en boven op de berg heb ik even lekker langs de kant van de weg in de schaduw gelegen. Nu was het nog maar 2 km. 

Wat was ik blij toen ik in het dal het dorpje zag liggen. 


Het gemeentehuis was gesloten dus ik moest op zoek naar iemand die me de weg kon wijzen naar de slaapplek. Ik zag wat mensen in de tuin zitten en vroeg of zei het gemeenschapshuis wisten. Een vrouw stond op en ik herkende haar meteen, ze had me even daarvoor in Bouilly aangesproken om me te waarschuwen dat er in Sommeval geen winkels waren en dat ik voor m'n eigen eten moest zorgen in de opvang. En die opvang...was een paar meter verder.
Een geweldige plek, met een grote tafel binnen, een wc en een wasbak en wat pannen en een kookplaat om je eten klaar te maken.
Ik heb even de was gedaan en die te drogen gelegd op het gras en toen ben ik aan m'n dagboekje begonnen. Ik was bijna klaar en toen hoorde ik stemmen in de verte. Daar kwamen Anja en Henk aangewandeld. Eerst wilde ze nog verder maar het duurde niet lang voordat ze zich bedachten en ook hier blijven slapen. Ik vond dat ook wel wat gezelliger moet ik zeggen hoor ;)

We hebben samen ons eten gedeeld en zo komen we toch weer een avond door. En morgen.........?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten