18 augustus 2013

Dag 42, 17 aug, Velles, 21km (942km)

Gisteravond had ik m'n wekker uitgezet maar ik was toch om 7:00 wakker vanmorgen. Dus dan maar inpakken en lopen. Het was een lekkere temperatuur en ik hoefde geen 2e laagje aan. In de stoep was de route met bronzen schelpen aangegeven. 
Toen ik Deols uitliep en Chateauroux inliep vond ik de stad kil aandoen. Ik wilde zo snel mogelijk weer het veld in. Het enige bezienswaardige was de kerk. 
Het duurde lang voordat ik de stad doorkruist had en eindelijk weer zand onder m'n voeten had. De route vandaag was niet heel bijzonder, een stukje stad, dan een stukje door het veld, dan een bos met een lange rechte weg er doorheen en dan weer een stukje open. 




Wat me onderweg wel opviel is dat je al goed kunt merken dat het wat later in het jaar is. De eikels beginnen te vallen en de heide begint kleur te krijgen en......ik heb vandaag de eerste bramen geplukt!!


Om 13:30 liep ik Velles binnen. Net te laat want de bakker was net dicht. Dan eerst maar even een biertje op het terras en vragen of ze onderdak weten. Meteen word er gebeld en ik hoefde niet lang te wachten voordat er iemand met een sleutel kwam. Ik kon dus lekker vroeg douchen en de was doen zodat die ook weer op tijd droog is. Boodschappen wordt wat lastiger want de kruidenier is op vakantie en op de bakker moet ik nog even wachten, die gaat om 16:00 weer open. Dus tijd om te relaxen en even wat te typen. Meteen het routeboek weer eens doorgelopen voor morgen en het nieuwe gedeelte voor overmorgen klaar gelegd. Ik heb alweer een hoofdstuk uit!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten