8 augustus 2013

Dag 32, 7 aug, Vezelay, 17km, (706km)

Vannacht heb ik heerlijk geslapen in m'n zaal. Het heeft vannacht flink gespookt en ik was blij dat ik niet in m'n tentje lag. 
Het wandelen ging lekker vandaag en ik schoot lekker op. De hele morgen was het druilerig en het regende eigenlijk net niet hard genoeg om m'n poncho aan te doen. 

Het was weer omhoog en omlaag vandaag maar soms kreeg ik daar een mooi uitzicht voor terug. Ook gingen weer hele stukken door het bos, en je weet wat ze zeggen... in een bos word je 3x nat, 1x van het zweet, 1x van de regen en 1x van het nadruppen van de bomen. 


Om een uur of 10 kom ik het bos uit en zie in de verte.....
Ik dacht dat kan toch nu nog niet de kathederaal van Vezelay zijn. Toch maar even een fotootje en na een tijdje bleek dat ik inderdaad in de buurt kwam.
Nog even een stukje verder wat steentjes uit m'n schoenen gehaald en het laatste dorpje door. En toen begon de weg omhoog.
Niks omweg! Niks bochtje in de weg! Gewoon RECHT die bult op!! Ik dacht dat ik al wat steile bergjes had gehad deze trip maar deze wint! 
T'is jammer dat je het niet goed kunt zien op de foto, maar het is ongeveer als het gras aan de rechterkant!!! Gelukkig waren het maar een meter of 400 en stond ik boven ook meteen naast de kathedraal. De mensen die daar rondliepen ( veel toeristen hier) keken me aan zo van die spoort niet, rugzak op,zeik nat van de regen, grote hoed op en de stralen zweet liepen langs m' n kop en de druppels aan m'n neus!

Maar goed ik was er, en nog mooi op tijd ook, kan ik hier nog een beetje uitrusten voor morgen. Eerst maar even de kathedraal in en dan eerst onderdak regelen.




Natuurlijk ook even m'n beschermheilige op de foto ( de heilige Antonius natuurlijk )

Nu... onderdak, ik loop naar buiten... Hoor ik HEEEE!!!
Loopt daar Henk te zwaaien. Die had ik hier eigenlijk nog niet verwacht. Is ie gisteren doorgelopen en hij heeft hier al geslapen. Morgen gaat ie naar huis. Mooi....hij weet de weg dus ik hoef niet meer te zoeken en een bed is zo geregeld. Nog even wat boodschappen voor morgen en ik kan douchen en een dutje doen.



Dit is m'n slaapplek voor vannacht. 
Het uitzicht van achter de kathedraal. 

Om 18:00 nog even naar de "vespes" kathedraal geweest. Er werd gezongen door nonnen. Normaal krijg ik jeuk vaneen koor maar dit was wel heel appert. Ik heb het niet tot het eind vol gehouden maar toch....


 Bert slaapt ook in de hostel dus even een biertje gedronken, was weer gezellig.
Morgen gaat weer ieder z'n weg.....
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten