15 augustus 2013

Dag 40, 15 aug, Issoudun, 26km (886km)

Oei wat heb ik slecht geslapen vannacht. Ik moest er om de 1,5 uur uit om te pissen en om 1:30 heb ik even een pilletje gepakt. Gelukkig hielp dat en heb ik de laatste uurtjes nog wat in kunnen slapen. Om 6:30 waren we klaar met inpakken en vertrokken we richting "zuidwest". He begon net licht te worden en het was een graad of 9. Een jasje was dus geen overbodige luxe. 

 Vandaag heb ik weer samen met Bert gelopen. Eerst moesten we op zoek naar eten. Dat is lastig vandaag want bet blijkt een nationale feestdag te zijn, en natuurlijk wisten wij daar niks van. We houden de goede moet er maar in en als we na kilometer of 8 een akker vinden kan onze dag niet meer stuk. 

En zelfs van een kruising met 8 wegen in het bos worden we niet zenuwachtig. 

Bij de bakker heb en ze gelukkig nog bruin brood en......"pain au chocolat". Daar heb ik er wel een paar van op want gisteravond was het eten maar bar weinig. 

Na onze over al op de bakker ging het weer verder....we wisten in ieder geval zeker dat we goed zaten...
Na het stadje ging de weg door de velden en over (wwe hadden een kortere weg gevonden) een graspad met dichte begroeiing aan de zijkant. Een heel stuk verder was een bruggetje. Hier moesten we links, alleen....wij zaten ONDER de brug en we moesten boven langs. Even een korte pauze en dan maar verder kijken. 

Na wat klauteren zaten we weer op het juiste pad. In de verte moest de stad zijn waar we naar op weg zijn. 

Mooi op tijd (rond een uur of 12:30) kwamen we op de kamping aan. Lekker even onder de douche en de kleren weer een wasbeurt en dan eens kijken of we nog wat te eten kunnen bemachtigen, anders wordt het droog brood met water vanavond. 

T was even zoeken en na zo'n 4km lopen zaten we eindelijk bij de mc Donalds! Het enige dat open is vandaag. Dus maar goed eten zodat we vanavond geen honger hebben. 

6 opmerkingen:

  1. Hoi Twan, Het gaat weer goed lees ik,Hou de moet er in!!!
    Groetjes PA.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Twan,
    Wij volgen je al vanaf het begin met heel veel belangstelling via je blog.
    Mooie verhalen en foto’s en een mooi avontuur wat je bent
    aangegaan, petje af hoor. Af en toe voel je haast je vermoeide benen!
    Leuk dat wij op deze manier een beetje met jou mee mogen lopen.
    Op naar de eerste 1000 km !!
    Groetjes Gerard & Eric

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi twan lees je ellende met een niersteentje heel veel drinken en pijnstiller innemen dichlofinacium 100 mg dat helpt anders niks,zeker twee liter water per dag drinken of bier haha veel succes verder gaat goed toch !! Gr. Harry enmarianne...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie schoenen! Weer iets zwaarder lijkt het, maar nog niet de stappers die ik zo goed van je ken. Blijkbaar leveren ze geen problemen, je schrijft niet dat je extra blaren hebt.
    Fijn dat je Bert opnieuw bent tegengekomen. Best prettig om af en toe Nederlands te blijven praten. Ben erg bang dat als je terug bent je alleen nog Frans (en Spaans) spreekt. Dan krijgen wij een communicatie uitdaging. Met handen en voeten kom je wel een eindje. Dat zul jij nu ook ondervinden.
    Van te voren nooit gedacht dat jij nog een Frans ziekenhuis van binnen zou zien. Vreemd eigenlijk. Over de hele wereld gaan artsen in Engeland studeren. Of studeren in het Engels. Behalve in Frankrijk. De afschuw voor alles wat Engels is, is toch bijzonder.
    Fijn dat je zoveel mensen tegen komt die iets voor een ander willen doen. Van het delen worden zij en jij gelukkig. En als ze dan ook nog lekker kunnen koken... :-)
    Tot het volgende verhaal!

    Marion

    PS Ik ben jaloers op de zonsopgangen. Het laat me sterk denken aan de kampeertrip op het meer...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hi Twan, dat was even spannend met je niersteen.....maar gelukkig loop je weer!
    Hartstikke fijn dat je weer verder kan,houd er de moed in, zet um op en we hopen dat je niet te veel na-last krijgt van je niersteentje.
    Groetjes en een vleugeltje...
    Ruud en Jozé

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Twan

    Ik kwam je tegen op internet, en volg je met veel belangstelling.
    Ik heb ook gelopen, ook vanaf nederland en bijna dezelfde route.
    Ik had in 2011 nog niet de afkorting naar Vezelay.
    Ik vond het een geweldig avontuur en denk er nog vaak aan terug!!!!
    Zou zo weer gaan.
    Daarom ben ik benieuwd hoe het nu met je gaat.
    Hoop dat je niersteen je niet teveel ongemak geeft.

    Bon camino

    Groetjes Josefine

    BeantwoordenVerwijderen