30 augustus 2013

Dag 55, 30 aug, Perigueux, 24km (

Vanmorgen was het net of er een verbouwing aan de gang was in de gite. De vloer op de bovenverdieping was van hout en al om 6:00 begonnen de eerste te rommelen. Ik had graag nog even blijven liggen, maar we lagen midden in de kamer/keuken dus daar moest iedereen langs. Na een ontbijt gingen de eerste weg en het werd ook tijd om afscheid te nemen van Andrea, die vliegt vandaag naar huis en komt pas woensdag weer terug, die zien we dus waarschijnlijk niet meer. 

Om 7:15 ben ik vertrokken. Het was een mooie route maar ik kon hem net als gisteren op de kaart niet volgen. Bijna alles was onverhard, erg mooi. 

In het begin kwam ik nog wat van de andere tegen maar al snel liepen we uit elkaar en was ik weer helemaal alleen. Toen ik bijna bij Perigueux was liep ik de duits sprekende fransman Patrice tegen het lijf en hij ging het laatste stuk met de bus. Daarna zou hij naar huis gaan. Ik heb nog z'n routeboekje gekregen en daar stond wel de route in en ook die van de komende dagen. Ik hoop ook zo'n mooie. 

Eenmaal in de stad ben ik eerst naar de kathedraal gelopen en daarna heb ik nog even in het parkje wat gegeten. 

Daarna ben ik m'n slaapadres gaan zoeken. Op de 5e etage van een flat bij een ouder stel. Eerst natuurlijk weer even douchen en dan heb ik nog tijd genoeg om de stad in te gaan. Ik ben terug gegeen om het museum in de kathedraal te bezoeken, staat daar  Bert en Patrice. Na het museum (gratis voor pelgrims) 
hebben we natuurlijk een biertje gedronken.


 Bert liep nog een dorpje verder en ik ben nog even wat boodschappen voor morgen gaan doen (2appels, een knijpflesje honing en een worst...wie is er niet groot mee geworden??)
Dan weer terug naar het adres om wat te rusten. Toch wel lekker om weer eens in een bed te slapen. 

Vanavond heb ik voor de gein eens op een weegschaal gestaan. Ik ben inmiddels 9kg afgevallen. Het is nu nog maar 79kg Twan schoon aan de haak :D
Ik hoop niet dat ik in de volgende 1,5 maand nog eens 9kg kwijt raak, dan zakt m'n broek helemaal op m'n enkels!!
Misschien moet ik toch meer worst op brood en 's avonds een biertje extra drinken.....


1 opmerking: