19 augustus 2013

Dag 44, 19 aug, Eguzon-Chantome, 25km (996km)

Het zou vandaag een route worden van 13km. Dat vond ik een beetje kort dus besloot ik om er een paar dorpjes bij te doen. Het ging weer op en neer vandaag en op sommige stukken heel steil. Wel was het weer een heel mooi stuk met niet al te veel asfalt. 

 
Als ondergrond heb ik vandaag bijna alles gezien. Zelfs grote stenen en een stukje trap omdat het even te steil was. Het was een dag met mooie uitzichten maar ook stukjes dicht bos en dichtgegroeide paden. 








Natuurlijk ben ik ook een paar dorpjes gepasseerd en die waren ook zeker de moeite waard. 





In dit laatste dorpje heb ik lekker in de schaduw van een lindeboom op een muurtje m'n stokbroodje gegeten en even m'n voeten laten rusten. Vanaf hier is het nog zo'n 11km. 


Op een gegeven moment kom ik in het dorpje Cuzion. Ik loop rond de kerk en hoor muziek. Meestal zijn de kerkjes in deze kleine dorpjes toch dicht maar kun je op de trap lekker in de schaduw zitten. Ik kijk om de hoek en het kleine deurtje staat open. Ik stap naar binnen en sta in een Maria kappelletje en ik denk ze hebben hier een cd op staan. Tot ik om de hoek kijk en er een dame harp zit te spelen en te zingen. 
Ik blijf even luisteren en als ze klaar is ziet ze me staan en ik ik geef haar een compliment voor haar muziek. Ze vraagt of ik nog wat wil horen en ik zet m'n rugzak neer en ga op een bankje zitten luisteren. Als ze klaar is met haar stuk hou ik het niet meer droog, zo raar! Ze krijgt blosjes op haar wangen en ik bedank haar nog eens voor de muziek. 

Ik moet toch weer verder. Het laatste stuk word het weer warm en het word maar niet vlak.



Ik moet zelfs een keer m'n rugzak afdoen om een omgevallen boom te passeren. 
Om ongeveer 14:30 kom in op de camping en kan nog mooi even wassen en boodschappen doen. De rest van de dag is rustig 

8 opmerkingen:

  1. Hi Twan, wat loop je lekker door! Geen klachten meer van je niersteen, das toch wel erg fijn! We waren even bang dat je dat veel last ging geven maar das gelukkig meegevallen. Tja, eten bij de chinees.....het zijn natuurlijk niet onze spare-ribs mmmm jammie :), en een lekkere Dame-blanch na mmmmm. hahaha
    Ook leuk die muziek in de kerk, dat dan ineens de traantjes gaan biggelen, heeel speciaal.
    Nou goed, de groetjes weer en zet um nog steeds op en je bent nog steeds goed bezig en we volgen je !!
    Tot de volgende keerrrrr
    Groetjes Ruud en Jozé

    BeantwoordenVerwijderen

  2. Hoi Twan,

    Volgens mij ben jij vandaag een engel tegen gekomen in dat kerkje.
    Mam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Twan,

    Jij hebt vast weer een stoot energie gekregen nadat je in dat kerkje zo'n mooi rustpunt had.Heel speciaal, dat moet de muziek, de dame, de serene sfeer veroorzaakt hebben...mooi toch!
    Dat zijn de diamantjes aan je snoer van belevenissen.
    En nu ga je over de eerste 1000...joepie!!
    Jeanne en Bob

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Twan,
    Had al contact met je via SMS en heb nu je hele verhaal gelezen. Ik herken een aantal dingen die jij nu meemaakt. De natuur is wel heel anders nu. Toen ik in het voorjaar liep groeide er nog niets en waren paden niet overwoekerd van allerlei planten. Ieder jaargetijde heeft zijn charmes. Petje af hoor, want lopen in de hitte is zwaarder dan de kou die ik heb doorstaan. Hou het gezond, luister naar je lichaam en geniet van alles en iedereen. Bon Camino. 20/21 sept. is er een reunie pelgrimsweekend in Vessem waar ik naar toe ga. Ik zal indien m ogelijk niet alleen over mezelf maar zeker ook over jou pelgrimstocht vertellen. Groetjes Toon Timmermans

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Twan,

    De 1e 1000 km liggen nagenoeg achter je. Geweldig gedaan en ook je reisverslag en foto's is ook voor ons een bijna dagelijks momentje.
    Wat een harp en kerkje los kan maken in de bovenkamer als je met iets moois bezig bent!!
    Geweldig. Succes verder op je tocht en groetjes van Jan en Tineke.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi twan ik las alles net van een paar dagen leuk hoor wat je allemaal meemaakt entiteit dat zal je niet snel weer vergeten wel leuk van die harpeniste wat een toeval toeval besta dus niet blijkt dat pepteje weer op groetjes Marianne en Harry...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi twan zaten een paar foutjes in detail komt door de i pad Gr. Har en mar

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je was gewoon op de juiste tijd, op de juiste plaats, in de juiste gemoedstoestand om dit muziekstuk zo PUUR te ervaren. Gewoon heel mooi man dat je dat zo mag meemaken.
    Ik geniet erg van je verhalen en mooie foto's. Succes verder.
    Groetjes,
    Marieke (Cofely)

    BeantwoordenVerwijderen