2 oktober 2013

Dag 85, 29 sept, San Domingo de la Calzada, 26km (1942km)

Nadat ik gisteren m'n blog had gepost zag ik voor het cafe een oranje rugzak voorbij gaan. Ik naar buiten en het was Sandy, die was 35 km komen lopen en na een drankje heb ik haar de albergue gewezen. Toen ik wat later op m'n bed lag te rusten kwam ineens Bert met de Koreaanse familie naast me staan. Iedereen is weer bij elkaar en zelfs Marleen en Marlou zijn van de partij. Natuurlijk hebben we een klein feestje gebouwd en rond 22:30 liepen we terug naar ons bed. 

Vanmorgen heb ik tot 7:30 uitgeslapen en ben ik bij de anderen (die in een ander huisje zaten omdat de albergue vol zat) gaan ontbijten. Na een bezoek aan de bakker hebben we eerst nog een bakkie koffie gedronken in een barretje om de hoek voordat we vertrokken voor onze rustige korte dag. 
Na een tijdje zagen we in de verte een grote stapel hooibalen en dat was een mooi plekje voor een pauze. Met z'n 4en hebben we daar heerlijk uit de wind gelegen. Het bleek dat Bert en Marlou het nog laat hadden gemaakt gisteren en die wilde dan ook nog even een dutje doen toen Marleen en ik weer vertrokken. 
We hoefden niet ver meer maar het uitzicht was geweldig en we zijn een paar keer gestopt om ervan te genieten. 



Het was leuk vandaag en het is ongelofelijk wat voor gesprekken er los komen als je zo samen wandelt. Het is net of je elkaar al jaren kent terwijl je nog maar 2 dagen geleden elkaar per ongeluk tegen het lijf loopt. 
We liepen het stadje in en zagen een kleine albergue. We gingen naar binnen en konden ook voor Marlou en Bert een bed bespreken en betalen. Daarna zijn we wat gaan drinken en hebben we iets kleins gegeten. 


Weer in de slaapzaal ontmoeten we voor de 2e keer de "echte" pelgrim met z'n mantel en hoed met schelp. Hij begon te vertellen. Z'n dochter is vermoord door een Zuid-Afrikaan die in Spanje werkte en hij loopt nu de camino om zijn verhaal maar ook dat van Jacobus de apostel te verkondigen. 

Het was een hele bijzondere dag met ontmoetingen en gesprekken. Echt een geweldige ervaring! 

1 opmerking: