2 oktober 2013

Dag 88, 2 okt, Burgos, 21km (2021km)

Heerlijk geslapen vannacht! Het was lang geleden dat ik een nacht heb gehad zonder snurkers. Ook vanmorgen werd er eens een keer niet zo vroeg allemaal gerommeld met plastic tassen en zo. Ik heb m'n oude stuk brood van gisteren opgegeten en toen eerst maar even langs het winkeltje voor vanmiddag. 
De route begon vrijwel meteen omhoog over een lastig stuk met scherpe, op z'n kant staande stenen, waar je je voeten niet tussen kon zetten. Het was de bedoeling om vandaag weer lekker alleen te lopen. Na een kwartiertje of zo haalde ik Sandy in die samen met een Duitser liep ( de zoon die met z'n vader loopt ). 

Even later kwamen we richting een bar en daar zaten de Koreanen en ineens..... "Toean,  Toean (dat ben ik dus..) en voor ik het wist liep ik het terras op met 3 gillende Koreanen om m'n nek. Er werd in ieder geval hartelijk om gelachen. 

Ik heb er even een broodje gegeten en een koffie gedronken en ben verder gelopen met Sandy, de Duitse vader en nog een Duitse vrouw. 




 Net voordat we de buitenwijken van Burgos in liepen ben ik even wat versneld en ben ik alleen de stad in gelopen. De eerste 6 km was verschrikkelijk. Veel industrie en echte buitenwijken. 

Net voordat ik in de echte stad kwam, haalde ik de Koreanen weer in. Samen zijn we naar het oude centrum gelopen. Zij wilden in de gemeentelijke herberg slapen maar dat vind ik te massaal. Ik ben afgeslagen naar een kleinere albergue. Er kunnen 19 man in waarvan 3 op de grond op een matras. In de andere kunnen er 170!!
Ik was de op 1 na laatste. Na een douche ben ik nog even de stad in gegaan maar het regende dus was ik zo klaar. Dan maar van m'n matras genieten en m'n rust pakken. 
Dit is niet de kathedraal maar een ander klein kerkje in de stad. 




2 opmerkingen:

  1. Wat geweldig allemaal Twan. Heerlijk om zo te lopen, genieten van het uitzicht, snoepen uit de bomen en mooie gesprekken te hebben.
    Geniet nog van de laatste 500 km. Nog een flinke tocht, maar met wat je al in je benen hebt gaat het zeker lukken.
    Groetjes, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Twan

    Probeer te gaan slapen in San bol jij zult het er heel fijn vinden.
    En van alle gemakken voorzien al zeggen sommige gidsen nog anders.

    Bon camino

    Josefine

    BeantwoordenVerwijderen