21 oktober 2013

Dag 107, 21 okt, Ribadiso de Baixo, 25km (2501km)

Vanmorgen om 8:00 hebben we (Jay, Minji, Dahae en ik) eerts Barbara opgehaald en toen een barretje gezocht voor ons ontbijt. Na een paar koppen koffie en een bocadillo zijnwe rustig vertrokken. Het was regenachtig en verrassend genoeg best rustig vandaag. Misschien waren het de afgelopen 2 dagen wel weekend-hikers, dat hoop ik in ieder geval. 
Ook de paden waren behoorlijk vochtig en op plaatsen waar echt veel water staat hebben ze een soort bruggetje gemaakt langs de kant zodat we toch nog een beetje droge schoenen houden. 
We komen weer door een paar dorpjes, maar het lijkt al een paar dagen of de route is verlegd. Plaatsen staan niet meer op het routekaartje en de kilometers kloppen niet meer met de kaart. Ik denk dat ze om economische redenen de route verleggen, zo krijgt iedereen wat. 



Er gebeurt vandaag niet zo veel onderweg. Gewoon wandelen met af en toe een cafeetje en proberen tussen de buien door te lopen. 

Totdat ik op een gegeven moment een hond zie met een rugzak en ik tegen Jay zeg, "look a dog with a bachpack".... En meteen besef ik......dat kan er maar 1 zijn...... Ik versnel m'n pas even en als ik dichterbij kom roep ik "ANJA???" En inderdaad draait er iemand om!!! Het is niet te geloven!! Anja met haar man en hond! Die heb ik voor het laatst in noord Frankrijk in Chablis gezien! Daarna is ze ook nog via Le Puy gelopen en daarna "the northe" (de route langs de kust). Ze is pas het dorpje voor ik haar zag op de "route frances" gekomen. Een totaal andere route! Echt leuk om haar weer te zien. We zijn natuurlijk bij het eerste barretje gestopt om even bij te kletsen. 
Daarna weer gewoon verder, we komen elkaar wel weer tegen. Eerst maar eens een bed zoeken en een douche. Nat maar voldaan kom ik in de albergue. Wat zo gewoon begon is toch weer op een bijzondere manier geeindigd!

4 opmerkingen:

  1. Hallo Twan,

    Het gaat hard. Fijn dat je ook deze laatste dagen nog mensen tegen komt die je kent, zo krijg je door het aankomen in Santiago een extra ervaring! Ik hoop dat je nog een paar mooie dagen kunt genieten. Hou ons op de hoogte!

    Ik ben SUPER TROTS op je!

    Marion en Sybo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Twan,
    Super dat je er bijna bent! De laatste dagen gaan vanzelf!

    Groeten,
    Mari

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi pelgrim,
    De laatste loodjes tot Compostella, dat zal een bijzondere ervaring zijn, Twan.
    En de km die jij in je benen hebt zitten, daar zullen er toch niet zo héél veel van rondlopen daar.. Jij moet toch zeker een paar extra zegeningen krijgen in de vorm van ..positiviteit...emotie en tevredenheid..die bagage neemt niemand je meer af!!
    Loop je nog naar de kust?? Ook voor dat laatste stukkie ...geniet ervan.
    Groetjes,
    Jeanne en Bob

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Twan

    Ik weet niet of mijn reactie is overgekomen. Maar.... succes met de laatste loodjes. Ik volg je blog nog steeds, maar heb nog niet eerder kans gezien te reageren. Leuk dat je Anja weer hebt ontmoet. Doe haar de groeten van mij.

    Sterkte met de laatste km, en eventueel nog de tocht tot aan de kust.

    Groeten

    Henk Willems

    BeantwoordenVerwijderen