29 oktober 2013

Dag 113, 27 okt, Oliveiroa, 35km (2607km)

Vannacht is de klok verzet. Maar moet ie nou voor of achteruit??? Da was de discussie vanmorgen bij het ontbijt. 

Daarna, gewoon weer wandelen. Er stond een harde wind en af en toe kwam er ook regen mee. De hele dag dus weer plastic aan en uit. 
Ik heb bijna de hele dag alleen gelopen. Even maar heb ik samen met een in Schotland wonende Brit gelopen die in Arle in Frankrijk is begonnen. 

Door de regen van de afgelopen dagen is het behoorlijk nat en de paden lijken soms wel riviertjes. He is dan ook bijna onmogelijk om je schoenen droog te houden. 
De eerste 12 km is verlaten en er is geen enkele plek om te rusten. Iedereen ( en dat zijn er gelukkig niet zo veel als de afgelopen weken ) duikt dan ook in de eerste de beste kroeg voor een koffie. Daarna is het ook schaars met rustplekken. De uitzichten zouden met zon geweldig mooi zijn maar ik wil m'n telefoon niet te nat laten worden dus ik laat hem lekker in het plastic zitten. 



Ik kan het toch niet laten om een paar kiekjes te maken. Ik kom hier waarschijnlijk nooit meer...

Ik slaap weer in de gemeente herberg. Als ik in de deur sta hoor ik ineens TWAN!! Staat daar Alex ui Duitsland voor m'n neus! Dat is wel de laatste die ik had verwacht want die lag dagen voor. Hij is alweer op de terugweg vanuit Muxia. Meteen word ik uitgenodigd om vanavond gezamelijk te koken. Natuurlijk sla ik dat niet af en loop ik even naar de "tienda" winkel om m'n bijdrage aan het eten te doen. De keuken is aan de overkant van de weg en heeft een openhaard. Dat is vanavond in ieder geval lekker warm. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten