19 oktober 2013

Dag 105, 19 okt, 24km (2432km)

OEI...HET KAN DUS ERGER!!!
Dat is wat er door m'n hoofd gaat als ik dit lig te schrijven. Wat een mensenmassa!!! Vandaag ben ik bij de laatste 100km aangekomen en er worden hier "pelgrims" met nieuwe rugzakjes en blinkende schoenen en glanzende kleren gedropt. Praten kunnen ze niet en als ze ze begroet met "Buen camino" kijken ze alsof je ze net beroofd hebt. 

Maar goed....
Vanmorgen ben ik de dag begonnen met een lekker bord cornflakes die ik gisteren had gekocht. Het was een groot pak van 500gram dus heb ik meteen wat voor morgen en eventueel tussen de middag om te snacken. Toen ik vertrok was het nog droog maar het duurde niet lang voordat het ging regenen. Wel was de zon weer prachtig. 


De weg was wel mooi. Echt zo'n pad dat je verwacht van zo'n oude wandeling met grote kiezels en stenen bruggetjes. 
Net na de middag ben ik de 100km paal gepasseerd. Nu is het echt aftellen. 
Ik hoop dat de omgeving nog even zo blijft want het is nog steeds prachtig, zelfs met de regen. 

Als we dan in de buurt van Portomarin komen zie je pas echt hoeveel er hier rondlopen....
Het uitzicht vanaf de brug is prachtig. Slapen doe ik weer met een hele boel in een hok. De "albergue municipal" heeft 100 bedden. 

1 opmerking:

  1. Hoi Twan
    Ja het word steeds drukker, dat schijnt erbij te horen.
    De mijlpaal van 200.000 pelgrims is al gehaald in Santiago.
    Laat daardoor je humeur niet verpesten!
    Samen met je wandelmaatjes ga je nog een paar leuke dagen tegemoet!!
    Kijk wat je allemaal al voor moois hebt meegemaakt!!
    En wat een end je al gelopen hebt.
    Houd er dat laatste stukske ook de moed in.

    Bon camino
    Josefine

    BeantwoordenVerwijderen