4 oktober 2013

Dag 89, 3 okt, San Bol, 30km (2052km)

Gisterenavond zijn we (Bert, Andrew, Jay, en Minji en later ook Alex) nog naar de berg boven Burgos gegaan met een flesje wijn en een biertje. Het was gezellig met een geweldig uitzicht. 

Vanmorgen had ik om 8:00 met Bert afgesproken. We moesten nog even pinnen en een bakker zoeken voordat we op weg gingen. Gelukkig was het weer droog. Het duurde niet lang voor we de stad uit waren. De route was in het begin niet zo mooi, veel langs de weg en een spoorlijn. 

We wilde in het volgende dorp koffie gaan drinken maar het duurde bijna 12 km voordat we het eerste cafe zagen. Daar zaten weer heel wat bekenden en na een praatje kwam ook Nikki ( een Amerikaanse die ik al eerder in een albergue en onderweg heb gezien ) aangelopen. Ze is een stuk met ons meegelopen. 
Vandaag heb ik wat foto's gemaakt van de pijlen waar de route mee is aangeduid. Het is zelfs voor een blinde ezel die achteruit loopt nog bijna onmogelijk om te verdwalen hier. 



Na een tijdje ben ik alleen gaan lopen. Ik had wat tijd voor mezelf nodig. M'n hoofd zit vol van de afgelopen dagen maar ik krijg het nog niet op een rijtje allemaal. Gelukkig heb ik nog tijd voor ik in Santiago ben. 


Na een biertje op een gezellig terrasje bleek dat we toch nog even door moesten omdat alles vol zat. 


Vandaag heb ik het eerste stuk van de hoogvlakte gehad. Zo ver je kunt kijken is er niks en de wind loeit om je oren. Hier kon ik het niet laten om de gesprekken van de afgelopen dagen uit m'n hoofd te krijgen. 



De volgende kans was San Bol (dank je Josefine voor de tip ;D ). Gelukkig was hier nog plek. Het is een geweldige albergue in the middle of niks. Er is 1 uur per dag stroom en onze kleren konden we buiten bij het stroompje wassen. We kunnen hier wel eten en het is een mooie kleine plek. 


Dit zijn de plekjes die ik zoek! Totaal anders dan de grote massale gemeente albergues. 

1 opmerking:

  1. Ha Twan! Ge bent al halverwege Spanje. Respect, man!
    Hier in Gestel is alles rustig, extreem goed weer voor de tijd van het jaar en we zijn zojuist begonnen aan een nieuwe kaart. Ja, die voeren we ook nog as gij terug bent.

    Groeten,
    Ruud

    BeantwoordenVerwijderen