14 oktober 2013

Dag 100, 14 okt, Molinaseca, 25km (2304km)

Na een stevig ontbijt ben ik om 8:00 maar nog in het donker vertrokken. De eerste kilometers heb ik samen met Jay gelopen. Bij het eerste cafeetje natuurlijk een bakje koffie en dan door richting "Cruz de Ferro". 



Al vanaf ver kun je de paal met het kruis zien staan. Als je dan de laatste bocht doorkomt zie je een hoop stenen met een paal erop. Toch viel het wat tegen hoe het eruit zag maar de emoties waren er niet minder om.... Ineens besefte ik toen ik m'n steen die ik van huis had meegenomen had neergelegd dat ik bijna 2300km had gelopen om hier te komen....

Hier ligt ie tussen ;)


Dan te bedenken dat deze stenen allemaal door pelgrims zijn neergelegd. 

Hierna was het een stukje redelijk vlak op de top om daarna met een stevige afdaling naar het volgende dorp (en dus barretje om te eten) te eindigen. 
De uitzichten waren GEWELDIG. 





Na dit dorp ben ik alleen nog 2 dorpen door gelopen. Dat was wel het steilste en meest rotsachtige stuk tot nu toe in Spanje. 

Eenmaal in het dorp heb ik eerst een brood gekocht en toen ben ik naar de herberg gegaan. Later kwamen ook Jay, Dahae, Minji en Nikki ook. 


Vanavond pakken we een biertje om m'n 100e dag te vieren!!!

3 opmerkingen:

  1. Hoi Twan

    Mooi verhaal weer en hele mooie foto's!!
    Jij had beter weer als ik van Cruz de ferro naar beneden.
    Na Villafranca heb je de keus om de camino duro te lopen....
    Die schijnt heel mooi te zijn, ik heb hem zelf niet gelopen.
    Geniet ervan!!! Voor je het weet ben jij er ook. En Bert...loopt die niet naar Finisterre?
    Misschien zie je hem als hij terug is in Santiago, zou leuk zijn voor jullie.

    Bon camino'

    Josefine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi Twan,

    gefeliciteerd met je 100ste dag, super wat een prestatie!! Wel bijzonder dat je precies op je 100ste dag je steen neer kunt leggen!
    Die roze toverbal was zeker de jouwe ;-).
    Nog heel veel plezier de laatste loodjes (al klinkt dat dichterbij dan het eigenlijk is),
    Jan-Willem.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Twan, gefeliciteerd met je honderdste dag en met de steenlegging. Veel plezier nog !!
    Groetjes uit Gestel van Ruud en Jozé

    BeantwoordenVerwijderen