18 oktober 2013

Dag 104, 18 okt, Sarria, 29km (2408km)

Vanmorgen werd ik al vroeg wakker van de mensen die zo nodig voor 7:00 willen vertrekken. Een hoop gerommel en gekraak met plastic zakken en dan die hoofdlampen!!!! Daar word ik echt GEK van, die dingen moeten blijkbaar altijd in je gezicht schijnen.  

Maar goed....na een ontbijdte met koffie en een chocolade koek ben ik rond 8:00 nog in het donker vertrokken. Het eerste stuk ben ik met Jay gelopen. Er was weer een hele mooie zon opkomst. Ik loop elke morgen het eerste uur achterom te kijken omdat de zon achter me opkomt. 


Na een tijdje kregen we te horen dat er vandaag weer 2 routes waren. Dat staat niet in het boek dat ik heb. We hebben de wat lastigere maar kortere route genomen die door de bergen liep over onverharde wegen. GEWELDIG!!!


Het was wel de hele dag berg op en af, maar het was echt de moeite waard. 
We liepen door kleine dorpjes waar soms ineens zomaar een tafeltje staat met fruit en koekjes en een bakje voor wat kleingeld. Pak wat je wilt en geef wat je missen kan!



Rond de middag tijdens een korte pauze kwamen ineens Minji en Nikki aangewandeld. Even hebben we samen gelopen en na een koffie en een broodje ben ik met Nikki vooruit gegaan. Het was nog zo'n 15km maar een lekker muziekje help. 

Aan het eind van de middag begon het te regenen. Dan eerst maar onder de douche en dan boodschappen doen voor het avondeten. Het is leuk om 's avonds met een clubje bij elkaar te komen om te eten. Zeker na een dag "allen" lopen, maar vandaag was dat niet, het was gewoon gezellig. 

Vanavond word de open haard aangestoken en zal er wel weer een flesje wijn open getrokken worden. 

5 opmerkingen:

  1. Hoi Twan,
    Ook wij blijven van je genieten, van de foto's, van je tekst die je daar steeds omheen componeert en natuurlijk vooral van je belevenissen met je collega aardbewoners. Het einde nadert van je geweldige persoonlijke uitdaging, blijf genieten nu en straks bij je thuiskomst.
    Groetjes van Jan en Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Twan, ik ben weer bij met het lezen van jouw blog. Geweldig om te lezen hoe gaaf jij het hebt, ik kan het mijzelf helemaal voorstellen, zeker als ik de mooie kiekjes van de uitzichten zie. Ook leuk dat je de keus hebt zo nu en dan eens samen te lopen! Hey Twan geniet ervan de laatste loodjes! Groeten Jaco

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Twan

    Mooie foto's!! En mazzel met het weer!!
    Een goede plek om te slapen in Santiago
    www.sanmartinpinario.eu Plaza inmaculada 3, 0034 981 560282
    Rechts langs de kerk, kamer voor jezelf ongeveer €23,- incl ontbijt, pelgrimsprijs.

    Geniet er nog even van!!!! Loop je naar Finisterre?

    Bon camino Josefine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi twan je gaat geweldig veel loopplezier het laatste stuk geniet van je foto,s succes en welthuis groetjes Marianne en Harry.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beste Twan

    Zo af en toe lukt het me om je mooie verhaal te lezen. Wat een mooi avontuur en prachtige foto's. Ze zijn bijna sprookjesachtig. Ook petje af voor deze tocht, het tenslotte toch een flinke wandeling. Ook de thuis troepen verdienen respect zal nog wel eens vergeten worden. Ik wens je nog veel plezier de komende kilometers.

    BeantwoordenVerwijderen