13 oktober 2013

Dag 98, 12 okt, Astorga, 17km (2258km)

Het heeft gevroren vannacht! Ik was blij met m'n slaapzakje! Veel hebben het echt koud gehad.

 Er stond nog rijp op de velden toen we vertrokken vanmorgen. 

Ik had met Minji afgesproken om een dagje samen te lopen. Het was weer eens een mooie tocht over heuvels en niet langs een autoweg. 


In de verte liggen de bergen voor morgen of overmorgen alweer te wachten. Dat zal weer wennen worden na een paar dagen vlak lopen. 
Eenmaal boven op de berg van vandaag stond daar een klein standje. Er woont een Spanjaard die een paar naar geleden alles heeft verkocht en daar is gaan wonen. Je kunt er blijven slapen, er licht eten en drinken voor iedereen en alles donativo (neem wat je nodig hebt en geef wat je kunt missen). Jammer dat ik hier nu pas achter kom, hier had ik graag geslapen. 

Nog maar 6km naar Astorga. Al van ver zien we de stad en de kathedraal liggen, dan nog een klein bruggetje over en we kunnen de stad in. 
Voor aan in de stad staat meteen een kerkje, de deur staat open dus wil ik even binnen kijken. Er is een mis aan de ga g en even blijf ik zitten om te luisteren. 

Dan wordt het tijd om wat te eten en op een pleintje staan een hoop terrasjes. Heerlijk een grote hamburger! Da's al een tijd geleden!

Nadat we een herberg hebben gezocht ben ik nog even door de stad gelopen om wat rond te kijken. 

Natuurlijk de kathedraal maar die is dicht en ernaast een gebouw van Gaudi. 



Ik heb ook nog een paar handschoenen kunnen vinden in een touristenwinkeltje. 

Het enige dat open was vandaag want het blijkt een feestdag te zijn. Eten kopen lukt dus niet. Daarom maar naar de pizzeria. 

5 opmerkingen:

  1. Hi Twan, fijne dag vandaag !!
    Jozé en Ruud

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Twan

    Dat word koud de komende dagen!!! Op weg naar Cruz de ferro en O cebreiro.
    Kan niet wachten op je volgend verslag!!
    Ik sliep in Foncebadon in herberg Monte Irago. Was heel goed, voor mij dan he.
    Ocebreiro is mooi, 2 km ervoor is een kleine herberg bij een bar.
    Wel even in de kerk gaan kijken in Ocebreiro :-) Ze doen er ook een mis s'avonds.

    Bon camino

    Josefine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi Twan

    Volg je blog en lees het met veel plezier. je komt aardig vooruit. Ik hoop voor mij hetzelfde als ik volgend jaar de draad weer op pak in Vezelay.
    Bon Camino

    Henk Willems

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Twan,
    Vorst....brrr...
    Dat ging luchtig door de broek toen je vertrok zeker. Flink doorstappen maar om warm te worden. Je schiet al flink op Twan.
    Loop ze de komende dagen als je een paar bergjes tegenkomt.
    doei, doei,...hier is het vandaag echt ....gruwelijk zeikweer!!
    Groetjes,
    Jeanne en Bob

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En nog steeds in de korte broek!! Houden zo....gr bas

    BeantwoordenVerwijderen