4 oktober 2013

Dag 90, 4 okt, Itero de la Vega, 29km (2081km)

Wat heb ik lekker geslapen zeg vannacht! Niemand die het licht aan kon doen om 6:00 vanmorgen want er was geen stroom. Om 8:00 werd ik wakker en ik had besloten om in het volgende dorp te gaan eten. Het regende. Dus alles maar in plastic en toen ik klaar was om te vertrekken kwamen de eerste pelgrims van het vorige dorp al aangelopen voor de koffie. 

Ook Angela (ook uit Korea) kwam eraan, ze had haar enkel verzwikt en die heb ik nog even ingetapet voordat ik ging. 


Het was behoorlijk modderig en glad. Het uitzicht is super. Nergens een dorpje of zo te zien. De wegen lijken oneindig en gelukkig werd het weer ook snel beter zodat het nog mooier werd. Onderweg liepen we nog onder een ruine door, net voor een dorpje. 


Daar heb ik even gerust en voor de zoveelste keer de modder uit m'n schoenen gepulkt. 


Toen begonnen de oneindige paden pas echt. Geweldig om hier door te lopen en niet te weten hoe of waar je naar toe moet of waar het volgende dorp is. Gewoon lopen en vanavond maar kijken waar ik ben beland. 
Nog even een bergje over en dan nog maar een klein stukje. 


Dit heb ik net gehad voor de berg en achter de berg hoefde alleen dit stukje nog maar.....
En na een uurtje of wat kwam ik eindelijk bij de brug waarna ik bijna in een stadje kwam. Daar ben ik eerst even naar de winkel gegaan om wat eten te kopen voor morgen. Dit was de meest onvriendelijke winkel ooit!! Ik denk dat hier te veel pelgrims komen. 
Om een uur of 2 had ik een bed en kon ik de modder uit m'n sokken spoelen. Lekker rustig bijkomen in het zonnetje, net vakantie. Morgen zien we wel weer verder! 

2 opmerkingen:

  1. Hey Twan. Mooie foto's weer. Inmiddels de 2000ste km gepasseerd. Je gaat lekker en we zijn super trots op je. Gr.M

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Twan

    Fijn dat je het naar je zin had in San bol!!! Ik kon toen niet van Burgos doorlopen naar San bol.
    Dat was te ver voor me, die knieƫn he. Ik heb er koffie op na Hornilles.
    En het ziet er geweldig uit ja. Al staat dat niet in de boekjes.
    Las laatst nog een reactie op internet van iemand die er jaren geleden had geslapen, en ja toen was het ook niks.
    Vaak vind je in de kleine dorpjes meer van zulke herbergjes.
    En waar een herberg is, is ook te eten.
    Want ze hebben daar ook door dat er te verdienen valt aan de pelgrim.
    Geniet nog effe van het laatste stukske, want ja het meeste zit er toch wel op ;-)
    Ik geniet nog effe met je mee!!

    Bon camino
    Josefine

    BeantwoordenVerwijderen