9 oktober 2013

Dag 94, 8 okt, Reliegos, 21km (2181km)

Gisteren was een leuke albergue. 'S avonds zijn we met z'n allen naar de zonsondergang gaan kijken op een heuvel bij een ruine van een kerkje. 
Er werd een gebed opgezegd in alle talen en er werd gezongen tot de zon onder was. 
Daarna zijn we terug gegaan voor het avondeten. Iedereen moest zijn naam zeggen en van welk land hij komt. Echt uit alle windstreken zaten ze binnen, uit Australie, Brazilie, Rusland, Canada, USA, Fransen, Duitsers, Korea, China, en ikke. 
Na het eten werd er nog even buiten wat na gekletst en om 22:00 was het schoenen in het rek en slapen. 
Toen ik vanmorgen beneden kwam stonden alleen de 2 schoenen rechts onder er nog. Om 7:00 was iedereen al weg en ik had geen zin in een nacht wandeling. Ik heb nog rustig zitten ontbijten met de hospetallieres en heb m'n donatie voor het slapen en het eten gedaan en ben net voor 8:00 vertrokken. Het was nog donker en weer fris. Maar de zonsopkomst was prachtig. 



Ik liep helemaal alleen. Regelmatig heb ik me omgedraaid om even van het uitzicht en de zonsopkomst te genieten. Het eerste dorpje ben ik door gelopen. Het zag er wel lieflijk uit maar ik kon zo snel geen cafe vinden voor een bakje koffie. 



Toen het wat warmer werd heb ik een pauze gehouden. Toen werd ik door de eerste (die wel koffie hadden gedronken) ingehaald. Even ben ik met 2 Amerikanen en Yimin (china) mee gelopen. Het was nog steeds de lange saaie rechte weg. 
Bij een latere pauze kwam ik Simone (Italie) weer tegen en samen zijn we naar het volgende dorp gelopen. Na een koffie ben ik het centrum in gegaan op zoek naar een slaapplek. 
In het dorp zijn ondergrondse huizen. Een grappig gezicht, daar zou ik wel eens binnen willen kijken. 

Ik slaap in een albergue met 6 op een kamer. Aan de mensen die er liggen te rusten te zien......wordt het een onrustige nacht, zelfs met oordoppen...

Opeens hoor ik buiten stemmen die ik ken! Komen daar Sandy (de Zwitserse) Barbara, Alois sr en jr (de Duitsers), en Nikki (uit de USA) aan gelopen. Ze vroegen of ik bij hun op de kamer wilde slapen. NOU GRAAG!!! We hebben samen nog gegeten. 


Dat word lekker slapen :)

2 opmerkingen:

  1. Hoi Twan,

    Wat een enorm verschil met lopen in Frankrijk he..., dacht ik toen ik die hele rij met schoenen zag staan. Maar dit zal ook z'n charme hebben en het is natuurlijk erg leuk om mensen van allerlei nationaliteiten te ontmoeten.
    Geniet met volle teugen van alles en veel succes in deze laatste weken.
    groetjes van Joop en Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Yeah, I'm in your blog. :) great to see that

    BeantwoordenVerwijderen