10 oktober 2013

Dag 96, Leon, rustdag...

Vandaag heb ik besloten om een dagje vrij te nemen. Na een afscheid van Sandy, Alois jr en Alois sr bleef ik met Barbara en Nikki achter. Om een uur of 9 kwam ineens Hans (een Duitser die ik ook al eerder had gezien) de kamer binnen. Hij was met de bus gekomen en blijft vannacht ook in deze alberge. Rond een uur of 10 hebben we voor nog een nacht betaald en zijn we op zoek gegaan naar een ontbijtje. Na een goede bak koffie en een heerlijk broodje met kip en groente hebben we eerst aan de overkant een kerkje bezocht. 
Daarna was het tijd voor de kathedraal van Leon. Ik heb een rondtoer gedaan met zo'n electronische gids. En natuurlijk een hoop foto's gemaakt. 


En natuurlijk bij Antonius een kaarsje aangestoken (nou ja kaarsje....hier zijn het overal electrische lampjes. Sinds Frankrijk heb ik geen kaars meer gezien)


Daarna was het weer tijd voor een bakje koffie. Toen we buiten op het terras zaten voor de karhedraal sprongen er ineens 2 koreanen in m' nek. Jay en Dahae waren net in Leon aangekomen. Ik heb ze de albergue gewezen en ze konden nog bij ons op de kamer. We zijn daarna naar de supermarkt gegaan om wat eten te kopen en hebben dit op de stoep van de kathedraal gegeten. 

Daarna nog 1 kerkje en toen werd het toch echt tijd voor een siesta...

Ik ben terug gegaan naar m'n bed en heb nog even lekker gelegen. Het is tenslotte een rustdag. Na een dutje ben ik nog door de stad gelopen met Barbara en Hans op zoek naar schoenzolen en een rugzakje. 
We hebben nog even op een terrasje gezeten en daarna zijn Barbara, Nikki en ik gaan eten. Wel binnen want het was best koud buiten. Toen we in de kamer kwamen hebben we nog wat Koreaanse les gehad, onmogelijk om te leren. Nu is het bedtijd, morgen weer op weg. 

2 opmerkingen:

  1. hahaha, die electrische lichtjes, hilarisch vind ik het. Ik kan me niet voorstellen dat ze hetzelfde effect hebben, maar weet zeker dat Onze live Heer er met een grijns naar zit te kijken!

    Het zijn kortere wandelingen en een rustdag, een uitstekende keus. Geniet ervan!

    Marion en Sybo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Twan

    Leuk hoor!! En een rustdag goed gedaan.
    En je komt nog echte kaarsen tegen!
    In een echte kerk zelfs. Hoop dat je ze tegen komt.

    Bon camino

    Josefine

    BeantwoordenVerwijderen