28 september 2013

Dag 84, 28 sept, Azofra, 25km (1926km)

Vanmorgen ben ik lekker rustig wakker geworden en pas om 7:30 uit bed gekomen. 
Nadat ik een brood en wat beleg had gekocht heb ik houdoe (het was heerlijk om weer even Brabants te kunnen praten) gezegd tegen Marlou, Marleen en Bert en ben weer vertrokken. 




Het was bewolkt maar de temperatuur was goed. In het volgende dorp heb ik en broodje en een bakje koffie genomen en kwam ik een Nederlandse tegen. Een uur of zo hebben we samen gelopen, toen vond ik het wel weer gezegend en ben ik m'n eigen weg gegaan. 

Vandaag was een rustig dagje. Ik heb niet veel meegemaakt vandaag. Het grootste stuk was door de wijnvelden van Rioja. Onderweg heb ik ook weer kunnen snoepen van de vijgenbomen die hier en daar langs de weg staan. Soms is het goed zoeken want deze bomen zijn best polulair en de onderste takken zijn vaak al leeg gesnoept. 
Rond de middag kwam ik aan in Najera maar ik had al besloten om door te lopen naar de volgende plaats. Even heb ik in het park ,waar de kermis in volle gang was, wat gerust. Een stukje verder was een kerkje open waar een bruiloft zou gaan beginnen en ik ben nog snel even binnen gegaan voordat alle mensen die al klaar stonden naar binnen gingen. 

Hierna was het nog maar een kilometer of 6 door de weidevelden. 


Het dreigde te gaan regenen en de laatste 500m kwamen er een paar druppels naar beneden. Vanavond slaap ik in de gemeentelijke albergue waar ze hokjes hebben gemaakt met 2 bedden. 

4 opmerkingen:

  1. Hoi Twan,

    Bijna de 2000 km bereikt!! Knap hoor....geweldig leuk om zo om de paar dagen even bij te lezen, geniet nog daar, liefs Barbara (vd Ven)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Twan,
    Nog mar un klein stukske Twan en dan bende d'r al! Want ben us eerlijk, was nou nog un 100 of 5?? Da zal fijn zen um ut bord Compostella te zien ston, volgens men go oew hartje er van op hol. Alle gekheid op un stokste......ik ben kei trots op mun petekeind.
    Groetjes van oew taante Sjaantje en durre mens.
    Houdoe

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Foutje.....ik bedoel in plots van stokste natuurlijk stokske...ik raak ervan in de war, van die prestosie van jou!!
    Doei, de taante van hierboven..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi twan je vordert gestaag gaat best snel vind ik dus hou de moed erin met je voet gaat het weer geweldig dus ga zo door we blijven je volgen tot het einde mooie foto,s bekijken is ook leuk toch je gaat geweldig we wensen je veel loopplezier. Harry en Marianne ...

    BeantwoordenVerwijderen