12 september 2013

Dag 68, 12 sept, Saint-Sever, 21km (1545km)

Vanmorgen om 7:45 ben ik door Dees in Mont-de-Marsan afgezet. Dees is het eerste stuk nog mee gelopen, jammer dat het vandaag begon met een lange drukke weg.

Zo'n 2km later liep ik weer in de natuur, daar voel ik me toch meer op m'n gemak. 

Natuurlijk komt er dan toch weer een dorpje met een kerkje. Hier heb ik even gegeten en lekker op een bankje gezeten.

En natuurlijk moest m'n naamgenoot de heilige Antonius ook weer op de foto.

Onderweg staat er op bijna elke hoek wel een kruis. Sommige zijn best mooi, en zeker in het ochtendlicht. 
Na een flink stuk asfalt kwam ik bij.......weer een kerkje. Dit was wel een leuke, de touwen om de klok te luiden hingen gewoon voor de deur, lastig om daar af te blijven. 


Gelukkig kwam er op een gegeven moment weer gras onder m'n voeten en....op dit pad.....heel in de verte..... DE PYRENEEN!!!

Het laatste stuk was ik moe in m'n voeten. Weer met veel te grote passen gelopen! Dat schiet wel lekker op maar 's middags word je dan terug gefloten. Eerst nog een stukje langs de snelweg en dan de brug over en een steil maar gelukkig kort stukje omhoog naar het centrum. 



Daar zat Dees op een terrasje in de zon. Even eerst lekker onder de douche en dan een stempel halen. Later kwam de hele bups langs gelopen, de 2 franse dames, Bert, het franse koppel... In de gite staat een wasmachine en ik kon met de rest m'n was daar laten doen, is alles weer eens echt fris! Nog even naar de supermarkt en ik ben weer klaar voor....overmorgen. Want morgen is een rustdag! Vanavond drinken we nog even een biertje met Bert (want da's traditie!) en die loopt morgen weer verder. Dees heeft vandaag van dichtbij een dagje pelgrimeren kunnen meemaken en kunnen zien dat het een grote familie is die elkaar toch wel een beetje in de gaten houdt ;)

2 opmerkingen:

  1. Hoi Twan,
    Wat gezellig dat je vriendin je weer gezelschap houdt. Geniet er maar lekker van. Je bent nog maar 100 km. van Saint Jean Pied de Port af. Wat schiet het op he....Wij denken nog regelmatig terug aan onze 5 weken wandelen en zouden zo weer willen gaan. Groetjes van Joop en Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zullen die 6 dorppelingen raar hebben opgekeken toen ze om 11.34u de klokken hoorden luiden.je hebt toch wel ff een lel gegeven aan die touwen toch....
    Super leuk Twan om je te blijven volgen. Succes met je enkel en geniet nog van het laatste stukje (1000km).

    BeantwoordenVerwijderen