24 september 2013

Dag 79, 23 sept, Cizur Menor, 33km (1784km)

Ik heb vannacht goed geslapen. Vanmorgen ging al weer vroeg het licht aan en de eerste waren alweer om 5:30 weg. Ik was de laatste van de zaal en om 7:30 ben ik naar de bakker gelopen en heb daar op de stoep m'n ontbijtje (2 broodjes met chocolade) gegeten. 
Het was fris en lekker om te lopen. De paden zijn goed en grote gedeeltes zijn verhard. 
Om een uur of 9 loop ik Sandy de Zwitserse voorbij. We hebben de rest van de dag samen gelopen. 

Het was een route met eerst industrie en later stad. Tussendoor gelukkig nog wat mooie stukken en ook wat stille stukken waar iedereen wat verspreid liep. En dan begint de grote stad, eerst Attarabla/Villava een voorstad van Pamplona. 


Dan is het weer tijd voor een pauze net voor we de grote stad in gaan. 

We hebben een korte wandeling door de stad gemaakt en de kathedraal met het museum bezocht.












Erg mooi maar we gaan door naar het volgende dorp zo'n 6km verder. 

Ik slaap vanavond in een albergue vol met Duitsers en 2 Fransen, 1Chinees, een Zwitserse en een Italiaan. Er is heerlijk gekookt en we hebben met bijna allemaal buiten gegeten. 

Gezellig! Echt heel wat anders dan alleen door Frankrijk. Hier kun je je met Duits, Engels en een beetje Frans goed verstaanbaar maken. Overdag is het wel wennen en soms niet zo leuk om niet even echt alleen te lopen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten