28 september 2013

Dag 83, 27 sept, Navarette, 35km (1901km)

Na de heerlijke Koreaanse maaltijd gisteravond heb ik heerlijk geslapen. 
Vanmorgen was ik vroeg wakker en terwijl het nog donker was ben ik al gaan lopen. Het ging goed vandaag en al snel haalde ik de hele bups weer in.  Even heb ik een stukje mee gelopen maar al snel ging het me te langzaam en ben ik verder gegaan. 

Eigenlijk hadden we afgesproken in Logrono maar ik was daar al om 11:45 en ik besloot om nog naar het volgende dorp 13km verderop te lopen. Het was warm maar het ging lekker en al vroeg kwam ik daar aan. 
Ik wist nog niet waar ik zou gaan slapen en ik ben eigenlijk op de gok het dorpje in gelopen. Daar vond ik de gemeente albergue en de hospitalliere was een franse. Het lukte me redelijk om een praatje te maken en ik kreeg een stapelbed alleen. In het bed naast me lagen 2 Nederlandse meiden, Marlou en Marleen die allebei uit Eindhoven komen. Echt leuk om weer eens Nederlands en dan zelfs gewoon Brabants te kunnen praten. Na de douche zijn we naar beneden gegaan om wat te gaan drinken en onder aan de trap stond Bert. Natuurlijk krijg hij het bed boven me en gaat hij mee een biertje drinken. 
We moesten met de barvrouw op de foto, want die heeft vrienden in Maurik waar ze pas nog op bezoek is geweest. Het was een druk kroegje waar ze ook heerlijke tapas serveren. Voor minder dan de prijs voor het pelgrimsmenu hebben we heerlijk gegeten. Het was gezellig en om 21:59 rolden we de albergue binnen, net op tijd voor de deur op slot ging. Nu maar hoopen dat er niemand snurkt ;)

1 opmerking:

  1. Hoi Twan, ik was een weekje achter met je verslag te lezen maar het gaat goed met je enkel en loopt nu lekker in het drukke Spanje. Zelf had ik toen ik daar liep ook wel eens behoefte aan een beetje meer rust want ik had de indruk dat ik gewoon een toeristische attractie was. Ik lees hier ook dat je 2 meiden uit Eindhoven hebt ontmoet. Omdat ik zelf ook uit Eindhoven kom mijn vraag zijn ze ook in Nederland gestart?
    Nou succes met de rest van de camino, maar daar heb ik het volste vertrouwen in. En genieten doe je volgens mij volop.
    Groetjes Toon

    BeantwoordenVerwijderen