3 september 2013

Dag 59, 3 sept, Mussidan, 26km (1319km)

'T was nog gezellig gisteren. Ik wilde op tijd naar bed maar dat is niet helemaal gelukt. Vanmorgen was ik om 7:00 op. Het zou warm worden dus ik wilde op tijd weg. M'n enkel was redelijk dun dus ik kon hem in ieder geval goed tapen. 
Tijd om weer te vertrekken! Het lopen ging goed. Ik had gekeken voor een route die niet teveel zou klimmen en dalen, maar dat betekende wel meer asfalt. Toch zaten er ook hier nog wel mooie stukken in. 



Ik ben nog door een paar dorpjes gekomen en ik moet zeggen dat die hier toch wel wat meer leven als in het noorden van Frankrijk. In een klein dorpje Douzillac heb ik nog even een kerkje bezocht, dit was ook ( op die van Mussidan na ) de enige die open was. 

Het was goed om weer onderweg te zijn. Het was wel net of m'n voeten weer opnieuw moesten wennen na 2 dagen rust. 



Rond een uur of 2 kwam ik in Mussidan aangelopen. Een leuk klein stadje met wat winkeltjes en een refugio. Dus eerst maar het gemeentehuis zoeken. Ik ben vanavond blijkbaar de enige in de zaal en hij gaat om 16:00 pas open. Dan eerst maar voor het avondeten zorgen voordat de winkels dicht gaan, je weet hier maar nooit. 


3 opmerkingen:

  1. Mooi dat je enkel het goed gehouden heeft! We hebben twee dagen van je gezelschap genoten, hier in Saint Astier. Succes, je hebt er een volger bij!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste Twan, goed dat je enkel weer toelaat dat je gaat lopen. Ik heb je verslagen tot nu toe met veel plezier gelezen. Vooral de etappes vanaf Vézelay doen me mijn eigen tocht in 2011 weer beleven. Over een paar dagen heb je bij La Réole de kans om 7 km daarbuiten in Le Moulin de Piis te slapen, midden in de natuur. Wel eten meenemen, want het is afwachten wat er daar in de keuken ligt.
    Ik wens je nog veel mooie kilometers toe en zie uit naar je volgende verslagen.
    Harry Rullmann, Nijmegen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Twan,

    Ik ben net terug uit Wenen, heb daar een foto van Sint Antonius voor je gemaakt. Die kan de foto's die jij tijdens je wandeling maakt gezelschap gaan houden. Hebben we tijdens de volgende tochten die we samen nog gaan maken een mooi nieuw doel: de foto collectie van Sint Antonius uitbreiden.
    Ik verheug me: morgen komt Desire naar hier. We drinken er eentje op je en steunen je mentaal. Natuurlijk wel zittend op een terras met een mooi zonnetje en iets lekkers te drinken. Als jij rustdagen pakt zonder ons uit te nodigen... :-)

    Overigens wil ik graag met je afspreken dat je de volgende keer als ik eens een dag niet naar je blog kijk, gewoon gezond aan de wandeling bezig bent. Ik lees je blog (bijna) dagelijks en heb het idee dat als ik even niet kijk je allerlei extra uitdagingen aan gaat.

    Wil je Bert (als je hem ziet) de groeten doen? Ik wens jullie veel succes en tot het volgende verhaal :-)

    Groetjes, Marion en Sybo

    PS: wat me opvalt is dat je niets schrijft over dieren die je tegen komt. Hoe komt dat?

    BeantwoordenVerwijderen