24 september 2013

Dag 78, 22 sept, Zubiri, 24km (1751km)

Vanmorgen werden we om 5:30 gewekt door het licht dat aanging op de slaapzaal. Ik had me voorgenomen om niet in het donker te vertrekken dus ik heb me nog even omgedraaid. Rond een uur of 7 was bijna iedereen al weg en nog geen kwartier later werd ik vriendelijk verzocht om op te staan en te vertrekken. Om 7:25 liep ik de straat op. Zonder eten, want dat zit er niet bij. 

Pas in het 2e dorp was er een kleine "pannadria" waar ik brood kon kopen. Ik liep intussen met een Zwitserse samen en na een uurtje of 2 begon ik toch wel honger te krijgen. 

Ik heb een lekker plekje op een heuvel gezocht en kon wel een heel brood op. 
Het is heerlijk om weer "alleen" te lopen. Echt ongelofelijk hoeveel mensen je tegen komt. Heel snel zijn het al bekende gezichten die je 's avonds of de dag ervoor bent tegen gekomen. S'middags kwam ik Jan-Shy weer tegen, een Israëliër die bij ons in Saint-Pied-de-Port in de gite had geslapen. Even een stukje samen lopen tot 1van de 2 een pauze pakt. 
Als je dan langs de kant gaat zitten word je soms simpel van het "hola" de hele tijd. Gelukkig zijn er ook hele stukken dat je echt even alleen kunt lopen. Even de gedachte weer op nul. 

Ik was weer vroeg vandaag en ik hoefde niet ver. Om een uur of 12 heb ik dan ook een hele tijd in het gras gelegen. Achteraf bleek, precies op het juiste moment want na de pauze begon het laatste stuk en dat was alleen maar dalen. Een ramp voor je benen en knieen. 
Eenmaal beneden liep ik (zoals bij elk dorp tot nu toe) tegen de reclameborden aan voor overnachtingen ed. Ik besloot om naar de "albergue municipal" te gaan. Dacht ik dat ik een slaapzaal had gezien. Nou....dit is er een. Stapelbedden te dicht op elkaar.

 En een douche als in een sportzaal, met 10 tegelijk onder 1 straal.  Toch lastig als je je waardevolle spullen ergens moet neerleggen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten