11 september 2013

Dag 67, 11 sept, Mont-de-Marsan, 32km (1524km)

Vanmorgen hebben we met z'n allen (5 personen) ontbeten. In deze gite was het weer prima geregeld door Henri, "meneer de kapitein"
Als laatste vertrokken we richting Mont-de-Marsan. Het eerste stuk was prachtig en we liepen door de nevel door de bossen over een mooie onverharde weg. 

Het begint nu toch echt herfst te worden, en dat is niet alleen aan de temperatuur 's morgens maar ook aan de kleuren van de natuur te merken. 


Het is prachtig om 's morgens de zon te zien opkomen. En zeker als je dan door de bossen loopt. 

Na een uurtje of 1,5 kwamen we bij een plekje om te pauzeren naast een kerkje. Onderweg hadden we een gele bal gevonden, weer een mooi ding om de wandelstok van Bert wat verder mee te versieren. Natuurlijk kon hij de andere helft ook wel gebruiken ;)


Zo is ie toen verder gegaan! Hij valt in ieder geval op en word ook (zeker in de stad) op elke hoek nagestaard. 

Tot de middag pauze was de route leuk en afwisselend. Af en toe een dorpje en een plekje om te rusten. 




Bij een kerkje vonden we deze steen. ULTREA betekent "altijd maar door" 

Hierna was het weer zo ver.....de laatste 10km zonder bochten over een fietspad. We beginnen er een beetje aan te wennen. 
Dan eindeleijk Mont-de-Marsan. Daar is Dees inmiddels ook aangekomen. Na een biertje op een plein eerst naar de vvv en dan een slaapplek regelen voor Bert. 
Als dat is gebeurd word het tijd om de tent van Bert over te dragen aan Dees. Die neemt hem mee naar Gestel, want in Spanje is die niet nodig en elke kilo telt mee in de rugzak, ook al zijn het nu nog minder dan 1000km, het is nog even tippelen!
Dees en ik slapen in een hotelletje in Saint-Sever. Daar loop ik morgen naar toe. Dan is het weer tijd voor een rustdag met Dees!

3 opmerkingen:

  1. Hoi Twan,

    De dagafstanden worden groter af en toe geloof ik.Het gaat goed met je 'pootje'denk ik dan!
    Heel fijn lijkt me dat Desiree nu bij je is
    Geniet daar maar lekker van, daar krijg je weer 'kracht'van.
    Succes op je verdere tocht na je = effe lekker samen genieten moment=.
    groetjes van Jan en Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Twan en Desiree,

    Een heeeeeele fijne tijd toegewenst samen, geniet ervan !!
    Groetjes Jozé en Ruud.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Twan en Desiree
    Het heeft lang geduurd voor je een reactie van mij krijgt
    maar ik wist niet hoe ik het doen moest.
    Dees heeft het me laten zien. Benieuwd of het lukt.
    Veel plezier samen,en Twan veel succes met lopen.
    Veel groeten Ben en Trudy.

    BeantwoordenVerwijderen