19 september 2013

Dag 74, 18 sept, Uhart-Mixe, 28km (1663km)

Heerlijk rustig ben ik vanmorgen begonnen. Om 8:00 uit bed en een rustig ontbijt. Pas om 9:30 ben ik vertrokken. Eerst ben ik nog even naar het kerkje gelopen want dat had ik gisteren gemist. En meteen even een brood meegenomen voor onderweg. 
Meteen toen ik de deur uit ging, begon het te regenen. Dat werd dus een dag in regenkleding. Gelukkig heb ik dat nog niet veel gehad dus een buitje kan best, maar de zon is toch meer welkom!

Ondanks de vochtigheid was het weer een geweldige dag. Het is zo mooi hier, ongelofelijk wat een uitzichten. Nadat ik een uurtje onderweg was, haalde ik Andrea in. Die was meteen vanuit de gite vertrokken. De rest van de dag hebben we stukjes samen gelopen. 

Af en toe was het even droog maar gelukkig konden we wel steeds rustplekjes met een afdak vinden. Een bushokje of een kerkje of kappelletje. 
Rond de middag kwamen we in St-Palais waar gelukkig de kroeg nog open was (dat weet je maar nooit hier) en we een lekker bakje koffie konden drinken. 
Daarna was het nog maar een kilometer of 8 maar er kwamen nog wel een paar bultjes waar we over moesten. De uitzichtpunten waren super, zeker met deze luchten. 



Op de laatste foto staat dit kapelletje boven op de berg waar ik even wat heb gegeten en van het uitzicht heb genoten. 
Toen ging het weer over een modderpad naar beneden naar een klein dorpje waar we overnachten in een caravan. 


Natuurlijk eerst weer even in het kerkje kijken tegenover de cafe voordat we wat drinken. 
En dit is de slaapplek voor vannacht. 
Toch nog een nachtje op de camping!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten