9 september 2013

Dag 62, 6 sept, La Reole, 21km (1402km)

Tja...vanmorgen werd ik na een goede nacht wakker met een niet zo'n mooie enkel. Hij was gelukkig niet erg dik zodat ik wel kon tapen maar ik had er wel last van. Toch maar m'n schoenen aan en naar de bakker. 
Vannacht had het behoorlijk geonweerd en het was nog behoorlijk bewolkt. Het lopen ging gelukkig wel alleen stilstaan was niet fijn. Vandaag was zo'n dag van poncho aan, poncho uit. De temperatuur was goed en ik schoot toch wel op ondanks dat ik het lekker rustig aan deed vandaag. 
Ergens bij een boerderijtje kwam ik 2 wel hele leuke vogelverschrikkers tegen. Alleen de kippen trokken zich er niks van aan. (Of het moet zijn dat er toch 4 soorten eten zijn, vlees, vis, gevogelte en kip...)

De route ging vandaag weer over asfalt. Wel weer door velden en wijngaarden. De uitzichten blijven je verbazen, zelfs als het bewolkt is. 

Toen ik bijna in La Reole was nam ik een verkeerde afslag. Om nou weer terug te gaan en die bult waar ik net vanaf kwam weer op te lopen zag ik niet zitten. In de verte zag ik de kerk van La Reole al dus kon ik recht daar naar toe door de velden. 
Zo dicht bij een stad kom je altijd wel weer op een weggetje uit dat je naar het centrum leidt. 
Eerst was het de bedoeling om op de camping te slapen, maar met dit weer had ik daar geen zin in. Ik besloot om naar de kerk te lopen en bij de pastorie aan te bellen, daar zouden ze ook pelgrims opvangen. Het was rond 12:30 en in de stad was natuurlijk alles al dicht. Ook de tourist info gaat gewoon van 12:00 tot 14:30 dicht. ( het is maar goed dat er dan geen toeristen zijn ). Na een paar keer aanbellen bij de pastorie deed nog niemand open, dus heb ik maar eens in m'n boekje gekeken voor een adres en na een paar keer proberen had ik succes. M'n Frans begint blijkbaar verstaanbaar te worden want ik heb gewoon een slaapplaats bij mensen thuis in een heel groot huis. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten