24 september 2013

Dag 80, 24 sept, Puenta la Reina, 25km (1807km)

Heerlijk rustig ontbeten vanmorgen en om een uur of 8 vertrokken. Het was een leuke albergue. Vandaag heb ik alleen gelopen. Had ik echt even zin in. Soms moet je echt even wachten of een stukje snel lopen om alleen te zijn, ongelofelijk hoeveel volk er op de been is. 

De berg met de windmolens waar we overheen moesten was al van ver te zien. De weg er naartoe was mooi en je kon weer ver weg kijken. 



 Boven stonden de uit staal gesneden pelgrims in de wind al te wachten op een foto.


 De weg ernaar toe was best steil, maar omhoog heb ik daar gelukkig geen probleem mee, omlaag moet ik wat rustiger doen, zeker omdat we heel veel losse kiezels lagen en het behoorlijk steil was. 

Boven heb ik nog even wat gegeten en van het uitzicht zitten genieten tot er een bus aan kwam met toeristen die even een foto kwamen maken en pelgrims kwamen kijken. Dan voel je je toch even raar...
Aan de andere kant van de berg leek het landschap weer heel anders en ik kwam door een paar dorpjes. Het was warm en op de weg was weinig schaduw. 


Om een uur of 2 was ik in Puenta la Reina. Eerst heb ik even gekeken waar de albergue het goedkoopst was. Dat scheelt soms de helft, nu slaap ik voor €5,- en een kilometer verder betaal je €10,-  De bedden zijn toch overal hetzelfde, veel op een kamer en 2 hoog. Er wordt hier geld als water verdient aan deze tocht.  Sommige albergues hebben 100 bedden of meer. 




4 opmerkingen:

  1. Hoi Twan

    Houd er de moed in!! Loop je eigen camino!
    Het is druk ja, en het is een overgang van Frankrijk naar Spanje.
    Maar de komende tijd zal het minder druk worden, er vallen er toch uit.
    Zoals je al zei op weg naar Roncevalles, zuchtend en steunend al die nieuwe.
    Je hebt het wel getroffen met het weer!!
    Wat mooi he de pyreneén.

    Bon camino
    Josefine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Twan

    Welkom in de wereld van de commercielen pelgrims leveransiers
    Loop de tocht zoals je wil en kan
    Je bent er nog niet dus geniet er van

    Koen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Twan,
    Wat geweldig dat je de Pyreneeën over bent. Wat zal je genieten.....Je bent een kanjer.
    groetjes, Inge en Joop

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo hee, wat een verschil om te lezen tussen Frankrijk en Spanje. Super hoe ver je al bent. Maar ja, dat kan ook niet anders met "Antonius". Zijn toch krachtige mensen net als onze Tem die ook Antonius heet! Succes met de komende kilometers. Lieve groetjes uit Gestel!! Arjan, Linda en Tem

    BeantwoordenVerwijderen