26 september 2013

Dag 82, 26 sept, Torres del Rio, 28km (1866km)

Al om 5:30 was de slaapzaal in rep en roer, ik heb me zoals gewoonlijk nog een paar keer omgedraaid maar om 7:00 kon ik het niet langer rekken en ben ik er maar uit gegaan. Ik kwam bepakt en bezakt buiten om te ontbijten maar het was nog donker. Dus....in het donker maar wat gegeten en gewacht tot het licht begon te worden. 

Na ongeveer een kilometer kwam ik bij "Monestario de Irache". Dat is de plek waar ze elke dag een vat wijn beschikbaar stellen  en dat de pelgrims uit de muur kunnen tappen. Ik had nog een leeg flesje en dat heb ik gedeeltelijk gevuld voor het middag eten. 

Het was weer een mooie route vandaag. In het bos heb ik een pauze genomen en wat gegeten maar m'n brood ( 2 dagen oud ) was niet te eten. Ik heb het maar aan de vogeltjes gegeven in de hoop dat ik nog een bakker tegen zou komen. 

Na een tijdje liep ik door een dorpje en ik zag een Spanjaard staan dus ik vroeg hem waar de bakker was, hij zei "hier, nu" en meteen hoorde ik getoeter. Komt daar een busje vol met brood aangereden! Met lekker vers brood in m'n tas kon ik er voor vandaag weer tegen. 
Weer een heel stuk later liep ik de Koreanen voorbij. Altijd lachen met dat stel. 
Na nog een behoorlijk warm stuk kwam ik in Los Arcos aan. Het stadje heb ik niet echt bekeken, wel heb ik een uur of 1,5 op het plein bij de kerk gezeten en m'n hele rugzak leeg gegeten. 








Nog maar zo'n 8km en ik ben er weer voor vandaag. Dit was wel het warmste stuk tot nu toe in Spanje. Wel weer een mooi uitzicht op het dorpje. 
Ik zit hier in een albergue met weer veel nationaliteiten. Dat is wel heel leuk maar overdag zou het wel wat rustiger mogen ;)

1 opmerking:

  1. Hi Twan, wat ga je goed, klinkt fantastisch allemaal !! Nu word ik toch wel wat jaloers op het weertje daar. Het wordt hier best fris ook al is het vriendelijk weer maar de zomer is duidelijk voorbij.
    We hebben verder niet veel te vertellen maar we willen je maar laten weten dat we je nog steeds op de voet volgen. De groetjes en alle goeds toegewenst !!!
    Ruud en Jozé

    BeantwoordenVerwijderen