13 september 2013

Dag 69, 13 sept, rustdag st-Sever, 8km (1553km)

Vanmorgen hebben we lekker uitgeslapen en in het hotel ontbeten. Daarna zijn we terug gereden naar Retjons want daar staat een steen met 1000km tot Santiago.  Ik ben daar 3dagen geleden niet langs gelopen omdat dat 3km om was en de refugio daar gesloten is. 
Daarna zijn we naar Roquefort gereden en daar een klein stukje route (tot aan het bruggetje) gelopen en bij een cafe gestopt voor een kopje koffie.  In dat cafe zat aan de bar Henry (de hospitalier van de gite waar ik heb geslapen) en we waren van harte welkom om even in de gite te komen. Nadat we de kerk hadden bezocht zijn we daar naartoe gelopen. 

Ook leuk voor Dees om dit alles nu eens zelf van dichtbij te zien en te zien hoe iedereen wordt ontvangen. Natuurlijk kregen we in de gite een welkomsdrankje (creme de cassis met witte wijn). 
Na even wat te zijn bij gekletst zijn we op zoek gegaan naar nog een steen (die ik op 2m heb gemist) met daarop 970km tot Santiago. 
Onderweg hier naar toe zat er op een klein bruggetje een pelgrim te pauzeren. Ik riep "da's Andrea!!" En we zijn meteen gestopt. Helemaal verrast dat ik uit een auto kwam, werden we hartelijk begroet. Ik had niet verwacht haar nog te zien omdat ze er zo'n tijd (5 dagen) tussenuit is geweest. Ook hier natuurlijk weer meteen wat bij kletsen en ook zij besloot om haar tent aan Desiree mee te geven. (Dus Dees kan een handeltje in kleine tentjes beginnen ;). 

Ook besloot ze om, als ik nog 1 dag extra en Bert nog 2dagen willen wachten, we samen naar Jean-Pied-de-Port lopen. Natuurlijk meteen Bert even gebeld en die, een beetje overvallen natuurlijk, zei ook meteen dat dat een mooi idee was. 'S middags hebben we nog even het routeboek bekeken en dit gaat lukken!

Hierna zijn Desiree en ik nog naar Mont-de-Marsan gereden om wat te eten en we hebben nog even het kerkje bezocht. 

Ja ja, met Antonius!! Beschermheilige van oa verloren voorwerpen, reizigers, pelgrims en armen. 

Eenmaal in het hotel aangekomen gingen de tentjes maar net in de koffer. 

1 opmerking:

  1. Hi Twan en Desiree, wat leuk om jullie daar samen te zien!
    Laat je op tijd weten wanneer je de pyreneeën in duikt zodat we je nog succes kunnen wensen voordat er geen wifi meer is?
    Fijne dag !

    Ruud en Jozé

    BeantwoordenVerwijderen