9 september 2013

Dag 65, 9 sept, Captieux, 21km (1452km)

Toen ik vanmorgen beneden kwam waren de dames al vertrokken. Wel stond er een leuk ontbijtje voor me klaar met een briefje dat ze me een leuke dag wenste. 
Het begon net licht te worden toen ik vertrok. Ik hoefde niet zo ver maar als ik nou vroeg aankom kan ik weer extra rusten voor morgen, dat wordt wel een lange dag. 

Al snel stak ik de snelweg A65 over ( route du soleil richting Bordeaux ) veel vakantie verkeer zat er niet op. 
En eindelijk begon de zon weer wat te schijnen. 
In een grasveld waren door de dauw mooi alle spinnenwebben te zien. 
En natuurlijk kom je dan weer een kerkje tegen. In elk dorp staat er hier wel een. Dan nog een klein riviertje over en even pauze op een gesloten terras. 



Een stukje verder liep de route door het bos over een oude spoorbaan. In de verte hoorde ik schoten. Vandaag is het jacht seizoen weer geopend. Daar heb ik niet zo veel vertrouwen in. Die Fransen zitten natuurlijk tot hun nek vol met stokbrood met kaas en wijn, en dan met z'n allen op jacht! Het werd dus weer tijd om mezelf zichtbaar te maken!

Zeker toen ik belletjes hoorde in het bos en er jachthonden met belletjes aan hun halsband voorbij kwamen wandelen. Nu maar hopen dat ze hier geen oranje herten hebben!
Niet veel later kwam ik een paar jagers tegen en bleek dat ze op fazanten aan het jagen waren. Toch was ik blij dat ik het dorp weer in liep. Nog even wat eten halen en dan lekker onder de douche en nog even pitten ;)
Bert had een rustdag vandaag en had ook al voor eten en een flesje rose gezorgd. Dat komt helemaal goed vanmiddag!

5 opmerkingen:

  1. Hey Twan! We misten je updates al! Fijn om weer iets van je te horen. Het gaat lekker. Ga zo door hoop dat je enkel het nog een paar honderd km vol blijft houden. Gr. maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi Twan,
    na 6 lange dagen zonder updates begonnen we ons al zorgen te maken!
    Je hebt trouwens een beetje een smal snoetje, zakt zeker allemaal maar je kuiten ;-).
    Succes,
    Joop&JW

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Twan,
    Al weer eventjes geleden dat ik reageerde. Ik vind het knap dat je zo veel tegenslagen, heet en nat weer steeds weet te overwinnen. Je positiviteit brengt je heel ver en dat zal jou verder brengen naar Santiago. Een opkikkertje is dat je morgen in Retjons het punt bereikt dat je nog maar 1000 km hoeft af te leggen naar Santiago. (leuk voor de foto)Bon Camino, Toon Timmermans

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Twan,
    Gelukkig is er weer wat te lezen. Gaat goed man. Hopelijk gaat je enkel het redden, inderdaad zeer alert zijn bij onregelmatig terrein.Nog effe en dan kom je aan het laatste stukkie.....( nog maar 1000)!! Loop ze en geniet van al het moois.
    Groetjes, Jeanne en Bob

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geniet van de tijd samen met Dees Twan. Gr. Maartje

    BeantwoordenVerwijderen