30 juli 2013

Dag 24, 30 juli, Bagneux, 26km (528km)

Vanmorgen zouden we vroeg vertrekken en ontbijten tijdens onze eerste stop. Toen we beneden kwamen was er toch ontbijt voor ons klaar gezet, de gastvrijheid is echt weer ongelofelijk.
Dus na ons ontbijt vertrekken we uit Sezanne voor onze weer wat langere dag naar Bagneux.

Gelukkig is het droog en zijn er wel wat wolken in de lucht, het zou anders een warme dag kunnen worden. De route is simpel vandaag. Een groot gedeelte zal langs een oude spoorlijn lopen , maar voordat we daar zijn moeten we eerst nog door wat velden heen.


Ook zie ik vandaag de eerste zonnebloemen. 



Als we dan bij de spoorlijn aankomen is het verder simpel. Gewoon volgen. Het zijn wel veel graspaden met hoog gras. Gelukkig is dat wel droog, maar het loopt wel zwaar.
Het landschap is hier net een teletubbie landschap. Flauwe heuvels met groen, hier en daar een boompje..... je kent dat wel 

Af en toe kruisen we de spoorlijn en soms komen we door een stukje bos. Maar het meeste gaat door knie hoog gras.

Het is wel leuk om met z'n 3en te lopen. Meestal loop ik m'n eigen tempo maar bij de pauzes zien we elkaar weer en dat is toch wel gezellig.


Onderweg heb ik gelukkig tijd genoeg om ook nog een beetje rond te kijken en van de natuur te genieten. Je zit er hier echt midden in.



De boeren zijn vandaag ook begonnen met het maaien. Het zal dus wat windiger en stoffiger worden. Er wordt graan en koolzaad gemaaid, mooi om te zien.


We zijn om 15:45 bij de boer waar we overnachten aangekomen. Er staat meteen een biertje klaar en we kunnen meteen douchen. Natuurlijk ook zo snel mogelijk even m'n blog bijwerken want gelukkig mogen we de wifi hier gebruiken 







6 opmerkingen:

  1. Hoi Twan,
    Het gaat super!! Op veel plekken erg gastvrij, dat is wel lekker voor de motivatie. Geniet van de natuur en verder alles van wat je beleeft of ervaart. Succes de komende tijd���� groetjes uit Heerle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Twan,
    Hartstikke leuk om je zo te volgen. Vanwege de vakantie en zo had ik je nog helemaal niet gevolgd maar ik ben vandaag begonnen met lezen en toen ik er eenmaal aan begon bleef ik maar aan het doorlezen totdat ik "bij was". Leuk om te lezen dat je het goed maakt ondanks dat het ook wel eens tegenzit en je je over bepaalde zaken heen moet zetten. Het is dus echt real life.
    Ik zou zeggen ga zo door en laat ons blijven genieten van je leuke verhalen en mooie foto's.

    Ronald

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Twan,

    Weer even de tijd genomen om "bij te lezen". Fantastisch wat jij allemaal ziet en meemaakt.
    Leuk omschreven met mooie foto's erbij.
    Even iets anders; laatst bij jullie moeder op de koffie was Anky aan te telefoon en ik zou voor haar op dit blog aan jou doorgeven dat ze met je meeleeft en ieder dag om 11 uur aan je denkt dat het goed met je gaat.
    Het allerbeste Twan en geniet van jezelf in die mooie omgeving.

    Groetjes, Corrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Twan,
    Wat leuk om te lezen hoe je het maakt en respect hoor, je zult jezelf soms best tegenkomen!
    Succes!
    groetjes, Dorien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Twan,
    Omdat het vandaag zoooo warm wordt sturen we jou in gedachten twee vleugeltjes en een schaduwwolkje. Wij troosten ons met de gedachte dat het de laatste zooo warme dag is misschien heb jij daar ook wat aan? We denken aan je !!
    Ruud en Jozé

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Twan, het gaat lekker zo te lezen. Af en toe lees ik je berichten en zou ik zo met je willen ruilen en af en toe (eigenlijk meestal) denk ik pffff is toch wel zwaar. Maar leuk om je zo te volgen. We zijn in Frankrijk op vakantie geweest en hebben het vaak over jou gehad. We hebben nogal wat abdijen en kerken bekeken en komen veel jacobsschelpen tegen. (Zie foto in de app). Ik weet niet of je Cahors gaat aandoen in de Dordonge maar dwars door de stad loopt een route, aangegeven met jacobsschelpen. Bij navraag bleek dat het stadje op, een van de, routes naar Santiago ligt. We hebben met zijn 5-en zo'n 3 kilometer met je meegelopen, was gezellig alleen jammer dat jij er niet bij was.
    Succes nog verder.
    Groeten van Willen, Irma en kids.

    BeantwoordenVerwijderen