12 juli 2013

Dag 6, 12 juli, Zoutleeuw 31km (134km)

Vandaag ben ik de man met de hamer tegen gekomen!

Vanmorgen ben ik weer op tijd vertrokken, het zou een niet zo'n lange dag worden had ik gepland. Helaas liep het iets anders. 

Het was bewolkt, een heerlijke dag om te wandelen want de temperatuur lag rond de 20gr. Al snel had ik de route buiten de stad terug gevonden en kreeg ik m'n eerste heuveltje. Bovenaan kon ik nog mooi het stadje zien liggen

De weg ging vandaag over de eerste heuvels en door boomgaarden en de route was goed gemarkeerd.
Zelfs in de boomgaarden waar geen borden en grote bomen staan waren de strepen redelijk duidelijk aangebracht.
Ook kwam ik langs holle wegen en akkers waar het koren ed binnenkort wel gemaaid zal worden.


De hele morgen heb ik heerlijk gelopen en ik schoot best op. Maar toen ik op zoek ging naar een slaapplaats bleek dat alles in de buurt vol zat. Ik kreeg nog een telefoonnummer van "B&B Het Leeuwenveld" en ook die had geen kamer meer vrij en ze zei dat ik beter een paar dorpjes verder kon proberen en dat ik dat op de pc snel genoeg kon vinden. Toen ik zei dat ik al onderweg was en dat ik naar Compostella wilde lopen zei ze dat ze nog wel een plekje had.... maar dan in de garage.

Dit vond ik geen probleem want ik was allang blij met een dak boven m'n hoofd. Ook kreeg ik een fiets zodat ik in het stadje wat kon gaan eten. Wel moest ik een stuk van de route afwijken en liep ik (bleek achteraf) een heel stuk om. Zo kwam m'n dag uit op 31km ipv 27km. Ik hoop dat ik vannacht een beetje herstel want de komende 2 dagen zijn ook niet kort. 
Maar ja... we nemen het maar zo als het komt.... 

Ik ben met de fiets nog wat gaan eten in het stadje en toen ik terug kwam heeft Yvette ( de eigenaresse van de B&B) nog geprobeerd om wat te regelen voor morgen avond. Na zo'n 45min bellen heeft ze in een klein dorpje een plekje gevonden bij een boer waar ik morgen m'n tentje op kan zetten.
Het is geweldig hoe behulpzaam en gastvrij sommige mensen zijn.
Ook over de code van de wifi deed ze helemaal niet moeilijk, dat schijnt in Belgie voor de rest wel anders te zijn. Wel is overal "telenetwerk" maar daar kunnen alleen  Belgen gebruik van maken.

Morgen en overmorgen 2 lange dagen om in Namuur te komen en een slaapplaats is nog helemaal niet zeker voor zondag.....

6 opmerkingen:

  1. Hallo Twan,
    Leuk dat we jou via de blog kunnen volgen.
    Ik zie dat de 1e 130 km achter de rug zijn.
    Bijna de 1e week voorbij. De man met de hamer die overwin je zeker. We blijven je volgen en veel succes de komende dagen/weken. We zullen voor je duimen en genieten van je blog en zijn trots op onze neef.
    Groetjes van Jan en Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Twan
    Heerlijk om zo mee te mogen genieten van jouw "Santiago belevenis" met die mooie foto's erbij.
    Geweldig om zo'n gastvrije en behulpzame mensen tegen te komen. Ook hier zit de wereld gelukkig vol van. Enneh...die man met de hamer, die krijg jij wel klein....daar heb ik wel vertrouwen in.
    Weer veel succes verder en geniet ervan!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erg leuk Twan, om je blog bij te houden.
    Je maakt wat mee als pelgrim...
    Veel succes voor komende dagen en zolang je maar te eten krijgt en een slaapplek hou je de conditie op peilen en rust je lijf uit.
    Voor de rest is het aan jezelf...maar dat gaat een echte "Ven"lukken.
    Doei en groetjes van Jeanne en Bob

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hoi Twan, Leuk om zo mee te lezen hoor! Ik had nog niet door dat je vanaf st Michelsgestel zou vertrekken:) Petje af! Heel veel succes, loop ze en blog ze! Groetjes Marieke Kragten

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag Twan, Blij iets van je te vernemen. Prachtige blog mooi geïllustreerd, leest als een trein. Wij hebben vooral bewondering voor pelgrims die het eenvoudig houden en niet veeleisend zijn en daarbij nog intens kunnen genieten van en met het sobere dat hun aangeboden wordt. En zo hebben we je ervaren in onze pelgrimshoeve. Ook je pelgrimstocht altijd welkom hier. Linda en Mannu Meerhout

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Twan,

    Geweldig dat ik je mag/kan volgen op je tocht. Zo kan ik me al wat inlezen en meegenieten van de tocht die ik in 2015 ook wil ondernemen.

    Bedankt en veel succes.

    Peter Lamers

    BeantwoordenVerwijderen