8 juli 2013

Dag 2 Vessem 12km (30km)

Vanmorgen werd ik wakker van het getikkel van de nagels van Amy (de hond van Dennis). 


Ik had heerlijk geslapen op m'n luchtbed ook al was het best warm.
'S morgens ging Dennis eerst Amy uitlaten en ben ik nog even heerlijk blijven liggen. Om een uur of 9 ben ik opgestaan.
Na een paar lekkere gebakken eitjes zijn we vertrokken rond een uur of 10. Het zou toch een korte dag worden dus we hadden alle tijd.

Eerst ben ik even een stempel gaan halen bij het gemeentehuis en daarna op de koffie bij ome Gerard. Helaas was die niet thuis dus zijn we maar gaan lopen. 

Het was weer prachtig weer en het begon al snel warm te worden. Met een rustig tempo zijn we eerst naar Oostelbeers gelopen en hebben daar lekker even op een terrasje gezeten. Toen het een uur of 1 was en we wat trek kregen bestelde we wat worstenbroodjes, dit waren werkelijk de smerigste die ik ooit heb gegeten! Maar goed... onze magen waren weer een beetje gevuld dus we konden er weer even tegen.

De weg naar Vessem was warm en we hebben daarom nog een paar keer in de berm lekker in de schaduw gezeten.
De ontvangst bij de Pelgrimshoeve was hartelijk en we kregen meteen wat drinken en hebben nog lekker op het terras gezeten in de tuin.
Gerard is nog even langs gekomen om Dennis op te halen, toch leuk om hem nog even te zien voordat ik de grens over ga.


Morgen ga ik weer verder richting Santiago en ik volg de " via monastica" door Belgie.


3 opmerkingen:

  1. Hey Twan, ik ga je zeker volgen man! Leuk om te lezen zo hoe je dag verloopt. Veel succes! Gr Leo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha die Twan, leuk te lezen dat je Gestel uitloopt met zo'n 'vrolijke wandelclub". En gezellig nog even 'een familiebezoekje'. Goed begin Twan. Ik blijf je volgen....geniet ervan en wandel ze.......

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey maat. De eerste stappen zijn gezet. Heel veel succes. Ik ben trots op je!!

    BeantwoordenVerwijderen