23 juli 2013

Dag 17, 23 juli, Chateau-Porcien, 11km (346km)

Vandaag was ik vroeg wakker tussen m'n tomatenplanten. Op zich heb ik goed geslapen, alleen zonder douche en toilet is toch wat meer improviseren. Ik hoefde niet zo ver te lopen vandaag en ik was dan ook rond 10.00 al in Chateau-Porcien. 

Eerst ben ik naar het postkantoor gegaan om te kijken voor een franse sim-kaart want na 4 dagen geen bereik is het niet meer leuk. Helaas zal ik moeten wachten tot Reims. 
Dan maar even iets drinken in het plaatselijke cafe en meteen naar onderdak gevraagd. Ik kreeg de code van een deur een stukje terug in de straat. Daar stonden een paar bedden en er was een douche en toilet.
Er lag ook een schrift en ik zag dat Joop en Inge (die ik eerder tegenkwam) hier gisteren ook hadden geslapen.
Ik heb nog even wat fruit gekocht en wat yoghurt en heb eerst een heerlijke douche genomen en wat was gedaan. 

Het was zoals al gezegd niet zo ver lopen, maar vanmorgen was het wel mooi.



Het was een beetje heiig maar al snel werd het toch warm. Her was maar goed dat ik vroeg weg was want bijna het hele stuk was door velden zonder schaduw. 

'S middags ben ik nog even een koffie gaan drinken in het cafe dat de "gite" runt. Vanavond kan ik daar ook avondeten. 


Morgen wordt ook een warme dag dus ik wil ook weer vroeg  vertrekken. Ik hoop in Bazancourt aan te komen en dan overmorgen in Reims.


5 opmerkingen:

  1. Twan,het is leuk om te lezen wat je allemaal doet heel veel succes met je reis.
    ik blijf je volgen
    tevens had ik een link op facebook gezet dat onze collega's en ex collega's je ook kan volgen
    groetjes de heesakkertjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gister belt mam met de mededeling: "Wist je dat Twan naar Santiago aan het lopen is?" Nou, neuh.... "Je kan hem volgen op zijn blog..", dus maar eens even kijken. Blijkt dat je al een heel eind op weg bent! Gaat goed man, ik geniet van je korte stukjes en de foto's en denk aan wat de eenzame hiker allemaal in zijn hoofd en om zich heen aan meemaakt.
    Ik ga je op de voet volgen hoor, wens je alsnog heel veel plezier en mooie ontmoetingen toe en duim dat het niet al te warm wordt ;-)
    Groeten, Noel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Twan, parapluutje af hoor, prachtige foto's ook, we blijven je volgen!! Groet Mark& Wencke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Twan, we hebben de indruk dat het heel goed met je gaat. Af en toe een dipje maar dan weer vooruit. Met je verslag en de foto's krijgen we een goed beeld wat je af en toe moet overwinnen.
    Gaaf en ga zo door!!
    Groetjes van Tineke en Jan

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik lees niets meer over je knie en ik hoop dan ook van harte dat je er geen last meer van hebt. Wat zal het heet geweest zijn zonder schaduw. Maar goed dat je parasol kunt opzetten. Groet, Simone

    BeantwoordenVerwijderen