15 juli 2013

Dag 8, 14 juli, Namur 30km (187km)

Deze morgen ben ik een uurtje later dan verwacht opgestapt. De bewolking was laag vannacht waardoor m'n tent zeiknat was van binnen en van buiten omdat ik hem open had gelaten.

Na het ontbijt heb ik m'n rugzak ingepakt en werd ik door de hele familie uitgezwaaid. Van een vergoeding voor het eten en de douche wilden ze niks weten, wat een gastvrijheid!!

Het eerste stuk ging onverhard richting oost en daarna de lange lange ravel (een asfalt fietspad) richting Namur.
Het was wel makkelijk lopen want ik had geen kaart of routeboek nodig. Onderweg waren soms stukken met bomen langs de kant waar ik een beetje kon afkoelen. Het was WARM de hele dag vol in de zon met zo'n 26 graden.


Toen ik na een paar uurtjes even zat te rusten op een bankje, kwam er een wandelaar van de andere kant. Ik zei goede dag (op z'n frans natuurlijk 😉 ) en hij in het vlaams, goede morgen.
"Waar gaat de reis naar toe?" Dus ik "naar Santiago de Compostella" hij "ik ook!!" Ik zeg dan loop je wel de verkeerde kant op! Maar hij zei dat ie de tocht maakt met een camper en dan 's morgens 15km heen loopt, een parkeerplaats zoekt en dan weer terug om z'n camper op te halen. Zo kan het natuurlijk ook... ieder op zijn eigen manier.

Toen ik aan het eind van de ravel in Namen aankwam ben ik eerst langs een winkel gelopen om de weg te vragen naar de slaapplaats. Na een stuk te hebben gelopen nog maar eens gevraagd in een cafe, die stuurde me de totaal andere kant op!!
Het werd dus tijd om maar eens te bellen. Gelukkig zat ik goed en was ik al snel waar ik zijn moest. Daar heb ik eerst m'n tent laten drogen. Daarna even het stof en zweet van de dag van me afspoelen en de was gedaan.


Toen ik beneden kwam zat daar nog een pelgrim. Het was Simone die ik ontmoet heb op het pelgrims weekend in Vessem. Dat is wel heel toevallig. Zei is een week eerder vertrokken en loopt een hele andere route. Nadat ik de was had opgehangen om te drogen heb ik nog m'n dagboekje bijgewerkt en hebben we heerlijk gegeten. Voor we het wisten was het 22:00 en dus bedtijd. Morgen lopen we samen naar de volgende plaats, we hebben alle tijd want de etappe is zo'n 23km en we moeten al om 8:00 hier weg en mogen niet voor 16:30 daar verschijnen.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten