20 juli 2013

Dag 13, 19 juli, Rocroi 24km (281km)

Vanmorgen ben ik vroeg opgestaan want het zou een warme dag worden. Om 7:00 ging de bakker open dus kon ik nog net een stokbroodje en een appelbroodje meenemen. Met een laatste blik op het dorpje ging ik weer op pad....

Het werd een prachtige wandeling die gelukkig bijna helemaal door de bossen ging. Het was maar goed dat ik de afgelopen weken wat gewandeld heb want ik heb al m'n wandelspieren nodig gehad vandaag. Het ging op en neer, en sommige stukken nog flink steil ook. Ik moest diverse keren een beekje kruisen en door hoog gras.



De ondergrond was van alles, zand, grint, mos, gras, stenen, takken, modder enz. Dat was op zich wel prettig want alleen maar asfalt..... Das niks.... krijg je blaren van.



Het laatste stuk moest ik door de zon. Dat was even pittig, als je de hele dag in de schaduw hebt gelopen en je krijgt dan ineens die zon op je bolletje...... Nee deze keer geen parasolletje

Na een tijdje kwam er weer een stukje bos en kon ik aan mijn middag eten. Een kopje soep met stokbrood, heerlijk!

Nog een kilometer of 5 en dan loop ik Rocroi binnen. Desiree is ook al onderweg maar ze heeft behoorlijk file. Gelukkig vind ik snel een terrasje in de schaduw midden in het centrum. Rocroi is een leuk klein vestingstadje maar rondkijken doe ik nu even niet. Eerst even de beentjes omhoog....






Geen opmerkingen:

Een reactie posten