12 juli 2013

Dag 3, 9 juli, Postel 26km (56km)

Pffff....... Ik ben er.
Vandaag was lang en warm.
Vanmorgen ben ik om 7:15 opgestaan en heb rustig m'n spullen ingepakt en na een heerlijk ontbijt, samen met Ans en Adrie, de gastheer en vrouw van deze week ik de Pelgrimshoeve, ben ik vertrokken richting Belgie, maar niet voordat m'n schelp aan m'n tas hing.
Dit is een jacobschelp, het symbool van "Jacobus de meerdere" waar de tocht naartoe gaat. Ook kom je onderweg dit soort schelpen tegen op de route naar Santiago de Compostella.

Het eerste stuk was mooi en ontzettend stil langs riviertje de kleine beerze.


Ik heb het lekker rustig aan gedaan want het wordt een pittige dag. Bijna het hele stuk was door natuur en rond de middag kreeg ik toch wel zin in een colaatje, maar ik zat midden in een bos.
Natuurlijk is dat op te lossen en slimmerik die ik ben....
Ik dacht, als ik nu een stukje afsnijd en even langs de doorgaande weg loop ben ik eerder bij een kroegje 💡

Ik vond het best slim gevonden alleen pakte het iets anders uit.
Na een kwartier of half uur lopen en slingeren over bospaadjes wist ik eigenlijk niet meer precies waar ik zat, en even pijlen met  m'n kompas gaat niet tussen de bomen. Dus..... richting het zuiden (want daar ligt Spanje) en de weg maar blijven volgen tot de verharde weg.

Hehe, gevonden, alleen WAAR PRECIES.
Nou dan maar Postel aanhouden en eindelijk kwam ik bij de grens en een cafeetje.
Heerlijk zo'n koud colaatje.
Nu was het niet zo ver meer maar, ik zat nog steeds niet op de goede route. Terug is geen optie dus even de kaart er bij en een nieuwe route uitstippelen. ( met de motor of auto is dat toch anders, dan kies je de makkelijkste in plaats van de kortste route)
Na een tijdje had ik goede pad weer gevonden en kon ik de route beschrijving weer aan houden. Na een tijdje.....
De eerste aanwijzing dat ik op de goede weg zit.


In Postel aangekomen heb ik een stempel gehaald in de Norbertijnen abdij en na een praatje met de broeder ben ik weer vertrokken om te overnachten op een camping. 
Met zo'n mooi weer kon ik niet binnen in een klooster gaan zitten.

Vannacht lekker in m'n tentje en morgen.......?
Maar eerst nog even relaxen.


2 opmerkingen:

  1. Hi Twan, wat ga je goed !!Een mooie foto in de schaduw aan het water, met ingetapedte enkel tegen een boom omhoog en je hoofd op unne schoen. Wat een leven. Ik zag dat je ons bermbrandje gisteren ook mee hebt gekregen,was spanning en sensatie ten top bij Brasserie Joske, hahaha. Nog 2 warme dagen en dan neemt het hier wat af, hopelijk bij jou ook. Nou, weer de groeten en veel doorzettingsvermogen toegewenst, we zitten je op de hielen. Jozé en Ruud.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hiii Twan, wat is het toch warm he? Dat zal wel even een beetje afzien zijn voor je, maar ja dat gaat ook weer voorbij. Hou je hoofd en je keeltje koel dan kom je er vast wel doorheen. We zijn al weer benieuwd naar de dagen na de 9e, ik hoop dat je snel wifi ergens hebt dan kunnen we weer lezen, en jij ook deze berichten. We denken aan je, de groetjes uit Gestel. Ruud en Jozé

    BeantwoordenVerwijderen